09 Ocak 2010

Hayal Kırıklıkları

Böylesine büyük düşünmeye başlayınca, insanın aklına şöyle bir soru geliyor. “Ben başbakan olmak istiyorum / Ben büyük futbolcu olmak istiyorum / Ben Dünya Bankası’nın Başkanı olmak istiyorum!... Peki ama ya yapamazsam! O zaman ne olacak? Hayal kırıklığına uğramaz mıyım?”

Vermiş olduğum seminerlerde sık sorulan sorulardan bir tanesidir bu. Biraz ağır olacak ama üzgünüm. Hayal Kırıklığı aptal adam işidir. Sadece şuursuz insanlar hayal kırıklığına uğrar. Şuuru olmayan insana da aptal tanımlaması bire-bir uyar. İlkokulu hatırlıyor musun? Hani bir deney vardı. Bardağın içine bir miktar pamuk koyar sonra içine birkaç tane fasulye atardık, suyunu da verince birkaç gün sonra boy boy, nur topu gibi fasulyelerimiz olurdu. Hatırla bakalım hiç şaşırdın m›? “Aaa benim bardağımdan fasulye çıktı.” dedin mi hiç? Hayır. Neden? Çünkü fasulye ekmiştin, karpuz bekleyemezsin. Niye karpuz çıkmadı diye hayıflanamazsın! Böyle davranman için ne ektiğini unutmuş olman gerek! Şuurluysan, ne yaptığını biliyorsan, ektiğin şeyi biçeceğini bilirsin. Üniversiteye hazırlanan bir öğrenciysen ve günde sadece on beş dakika çalışarak Boğaziçi Üniversitesini hayal ediyorsan, sana ne dememi bekliyorsun? Günde on saat uyuyup dört saat TV izliyor, dört saat chat yapıp, sekiz saat çalışıyorsan ve zengin olmayı hayal ediyorsan, beş yılda bir kitap bitiriyor ve kültürlü bir adam olmayı hedefliyorsan, sonra bir de hayal kırıklığına uğruyorsan sence de bir sorun yok mudur? Ne yaptığını, nereye gittiğini, nasıl mücadele verdiğini bileceksin. Ve dostum işini iyi yapacaksın. Mükemmeliyetçi olacaksın. Yoksa hayatın hep keşkelerle, ahlarla, vahlarla, tühlerle ve hayal kırıklıklarıyla geçer... Samimi olacaksın, kendine verdiğin sözleri tutacaksın! Ben başarılı olmak istiyorum deyip yatıyorsan, sen olsan olsan horlaman konusunda samimi olabilirsin.

Erdal Demirkıran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder