10 Mayıs 2010

99 Adam Öldürdüm, Benim Affım Var mı Hocam

Bugün işyerinde arkadaşlarma hem iş yapıp hem de muhabbet ederken mevzu neydi bilmiyorum ama bir arkadaş dedi ki, ne kadar da kötü bir durumdayız. Günahımızın haddi hesabı yok... O an aklıma Cübbeli Ahmet Hoca'nın TekeTek Programında Fatih Altaylı'ya anlattığı bir hadise aklıma geldi ve hemen orda naklettim.

"Bir zamanlar zalim mi zalim adamın biri tam 99 adam öldürmüş. Ama içinde bir burukluk, bir umut hissi var. Acaba benim affım varmıdır diye içi içini yiyormuş. Bir gün bu adam bir umutla düşüyor yola ve zamanın büyük bir alimini bulup soruyor. Hocam ben günahkar bir adamım, tam 99 tane adam öldürdüm, benim affım var mıdır diye soruyor. Bir adam öldürmenin bile ne büyük günah olduğunu bilen alim adama çıkışmış, böyle bir adamın affı olur mu, senin yerin cehhennemden başkası değildir deyince tüm umudunu kaybeden adam o sinirle tutmuş bu alimi de öldürmüş. Etti 100 :) Tabi her ne kadar da büyük bir günahkar olsa da adam, kimin affolacağını Allah'tan başkası bilemez. Başka bir alime gidiyor adam ve durumu bir bir anlatıyor. Ben 99 tane adam öldürdüm sonra afolurmuyum umuduyla bir alime gittim sordum o da böyle böyle dedi ben onu da öldürdüm benim affım var mı hocam diye sorunca, bu seferki alim teslimiyette hakiki itikada sahip olacak ki, kimin affolup kimin cehenneme gideceğini ancak Allah bilir umudunu yitirme demiş ve bu adamı falanca memlekette büyük bir alim var ona git durumu anlat ümid ediyorum ki o sana nasıl tevbe edeceğini anlatır demiş. Binaenaleyh bu adam verilen tarife göre yola koyuluyor. Ama gel görelim ki yolda Azrail (a.s.) geliyor ve bu adamın canını alıyor. Aynı anda hem cennet melekleri hem de azap melekleri adamı almaya geliyorlar ve başlıyor bir kargaşa. Azap melekleri diyor ki bu adam bizimdir biz götüreceğiz, çünkü günahkar bir adamdı ve tevbe de etmemişti. Rahmet melekleri de diyor ki hayır bu adam bizimdir biz götüreceğiz, her ne kadar günahkar da olmuş olsa Allah tevbe eden kullunu affeder ve bu adam tevbe yolundaydı diyorlar. Bu çekişme devam ederken Cenab-ı Hak meleklerine emrediyor. Bu kulumun bulunduğu yerden geldiği yolu ve gideceği yolu bir ölçün hangisine daha yakınsa bu mimval üzere muamele yapılsn buyuruyor. Yani gideceği yere yakınsa affolacak, çünkü tevbeye gidiyor. Geldiği yere yakınsa cehennem ehli olacak. Melekler ölçüyorlar mesafeyi ve gideceği yere doğru sadece bir adım daha yakın geliyor. Bunun üzerine Rahmet melekleri adamı alıp götürüyor."

Cenab-ı Hakk'ın Rahmeti öylesine geniş ki, hiç bir zaman umudu kaybetmemek gerek. Rabbim hepimizi tevbe yolunda olan ve affolunanlardan eylesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder