26 Şubat 2012

İnsanlar Uyanıyor (Aziz Nesin)

İsterse ona aylık bile bağlayacaklardı.
-Sağolun oma, benim öyle büyük hizmetlerim yok, dedi, hem elim ayağım tutarken çalışmalıyım... Ben ne yaptım ki size, burdan ayrılmamı istemiyorsunuz?
Manav,
-Daha ne yapacaksınız, dedi, sizin iyiliğinizi unutamayız. Siz bu gecekonduya taşınınca, sizi dikizleyip gözaltında tutmak için, çöpçü kılığında, boyacı kılığında polisler geldi. 0 polisleri kontrol için de daha başka polisler geldi. Buraları ana baba günü oldu.
Bakkal,
-İlkin bizden sorup Öğrenirlerdi sizin neler yaptığınızı... dedi. Manav,
-Bunlar hep bizden alışverişe başladılar... Sonra eskici geldi, kundura tamircisi, sekerci, turşucu, simitçi filan geldi. Kahveci,
-Ben de, dedi, bir kahve açıp sayende geçinmeye başladım beyim. Abama kadar kahvemde oturuyor, tavla, İskambil oynuyorlar, en azından üçer dörder kahve içseler, tamam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder