17 Şubat 2012

Seyyahatname (Aziz Nesin)

Hızır,

- Dile benden ne dilersin? diye sordu.

- Sağlığını, dedim.

- Hey avanak, benim sağlığımdan sana ne? dedi.

- Öyleyse benim sağlığım, dedim. Hızır,

- Para olmayınca, sağlık ne boka yarar hey akılsız!., dedi.

İşte o zaman az önce söylediğim, "Bir zengin olsam ben..." türküsünü ansıdım. Gelgelelim, saygımdan dilim damağıma dolanarak, Hızır Aleyhisselâma "Bir zengin olsam ben!" diyecek yerde, başımın ateşin­den mi, şanssızlıktan, yoksa şaşkınlıktan mı, her nedense,

- Bir gezgin olsam ben! demişim. Hızır bir kahkaha atıp,

- Senin gibi şaşkına Hızır neylesin?.. Zengini, gezgini birbirine karıştırırsın hey kafasız! İstediğin gezgin olmaksa, haydi gez, dolaş! Tann seni gezgin eylesin! dedi. Deme­siyle gözden yitip karanlıklarda yok oldu.

"Giriş" bölümünden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder