21 Kasım 2012

'Oyuncak Silahını Getir Kitabını Götür' Kampanyası

Arkadaşım Kitap Sosyal, Kültürel İletişim Derneği tarafından Fethiye ve Bodrum’da gerçekleştirilen ”Oyuncak silahı getir kitabı al” proojesi Marmaris'te de hayata geçirilecek.

Kaymakamlık ve Milli Eğitim Müdürlüğü’nün izinleriyle ilköğretim okullarının katılımıyla, çocukların oyuncak silahları alınıp, yerine kitap verilecek. Konu hakkında bilgi veren Arkadaşım Kitap Sosyal, Kültürel İletişim Derneği Başkanı Gazeteci, yazar Sıddık Sönmez, “Fethiye ve Bodrum’dan sonra 22 Kasım 2012 tarihinde, Marmaris’te de çocukların oyuncak silahlarını alıp yerine kitap vereceğimiz bir etkinlik gerçekleştiriyoruz. Kaymakamlık ve Milli Eğitim Müdürlüğü’nün izinleriyle, ilköğretim okulları da etkinliğe katılacak. Etkinlik günü çocukların oyuncak silahlarını alıp, yerine kitap vereceğiz.”diye konuştu.

Sönmez, açıklamasının devamında; “Hepimizin de bildiği gibi, yaşadığımız teknoloji ve dijital çağda, gittikçe okumaktan uzaklaşıyoruz. Özellikle çocuklarımızın okuma alışkanlığını yitirmesi, ülkemizde kitap okuma oranı % 7- % 10 arası olduğunu düşünecek olursak, bu gidişler gelecekte bu oran çok daha aşağılara inecektir. Özellikle dizi ve filmlerde, çocuk oyunlarında her sorunu silahla çözüldüğü bilinci oluşturulan bir ortamdayız. Çocuklarımız silahın gücüyle sorunlarının çözüleceğini sanıyor. Oysa her sorunu aklımızı ve düşüncelerimizi kullanarak çözebileceğimizi bilmemiz gerekiyor. Bunu bize ancak kitap okuma sağlayabilir. Biz özellikle ailelere kitabın önemini vurgulamak ve kitap okumayı özendirecek bir çalışma yürütüyoruz. Ne ülkemizde, ne de dünyanın hiçbir yerinde, kitap için bu tarz etkinlikler yapılmıyor. 3 yıl önce başlattığımız bu etkinliğimizi diğer şehirlerimizde de gerçekleştireceğiz" dedi.

Kaynak: Haber Yurdum

1 yorum:

  1. Çok başarılı bir çalışma olmuş gerçekten... Uzun süredir söylediğim bir şey. Çok sevindim.

    YanıtlaSil