12 Kasım 2012

Güzel konuşmanın sırrı sesli kitap okumak

Kültür  tarihçisi ve yazar Dursun Gürlek, Pendik’te verdiği konferansta, günümüzde güzel konuşmanın önemine vurgu yaparak “Gençlere tavsiyem, Okudukları her yazıyı ve kitabı sesli okusunlar.

Bu onları çevrelerinde özendikleri insanlar kadar güzel konuşturacak bir sır” dedi. Pendik Belediyesi tarafından Mehmet Âkif Ersoy Sanat Merkezi’nde düzenlenen programda, insanların, günümüzde her ilişkide güzel konuşmaya ihtiyacı olduğunu söyleyen Gürlek, “Tarihte en başarılı insanların en iyi hatipler olduğunu görüyoruz. Eskiden eğitim müesseselerinde bu çok iyi icra ediliyordu. Okul yıllarımda bir hocam bana, ‘Sana bir sır vereceğim. Okuduğun kitapları sesli okuyacaksın’ dedi. 40 yıl geçti ben hâlâ evimde sesli kitap okuyorum. Gençlere tavsiyem, Okudukları her yazıyı ve kitabı sesli okusunlar. Bu onları çevrelerinde özendikleri insanlar kadar güzel konuşturacak bir sır” dedi.

Kaynak: Yeniasya

3 yorum:

  1. Merhabalar,

    Katılıyorum.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
  2. Ben odama geçer kitabımı sesli okurum. Eğer kütüphanedeysem ve ya kalabalık bir ortamdaysam mecburiyetten sessiz okumak durumundayım. Ama sesli okumanın yararları gerçekten diksiyonda farkediliyor

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle doğru.. Benim de tespitim sesli okunmasından yanadır her zaman..

    YanıtlaSil