31 Mayıs 2010

Savaşçı (Doğan Cüceloğlu)


Her insanın gönlünün bir yerinde, çok derinlerde bir istek vardır: anlamlı ve coşkulu bir şekilde yaşamak. Bu isteği gerçekleştirmek kolay değildir; önce anlamlı ve coşkulu bir yaşamı hak etmek gerekir. Hak edebilmek için kişin kendi içindeki olumsuzluklarla güçlü bir savaş vermesi gerekir.

Anlamlı ve Coşkulu Bir Yaşam İçin SAVAŞÇI kitabında böyle bir savaştan söz ediyoruz. Söz ediyorum değil, söz ediyoruz; çünkü kitabı Arif Bey'le beraber oluşturduk. Arif Bey kimdir? Arif Bey, bu kitapta benimle konuşan bir sınıf öğretmeni. O beni bulmadı, aslında ben onu buldum. Uzun zamandır öğretmenlere ulaşmak, onlarla bir diyalog başlatmak gereksinmesi duyuyordum. Arif Bey'i böyle bir arayışın sonucunda buldum. Arif Bey'in yüreğinde sıkıntı var. Çabalıyor. Anlamak istiyor, yapmak istiyor. Destek bulamıyor. Ve yalnız!…
Savaşçı/ Remzi Kitabevi/ 1999
Savaşçı kitapı lise gençlik yıllarımın önemli kitaplarındandır. Uzun bir süre hiç elimden düşürmediğim, artık onunla bütünleştiğim bir kitap. Bir arayış içinde olan herkesin kitabı. Her ne kadar kişisel gelişimi uzun süre okuyan insanlar için kişisel gelişim bir kısır döngü haline gelse de, içindeki ilk kıpırtıyı kaybetmeyen, heyecanlı, azimli, özellikle de eğitimci insanların kitabı...

3 yorum:

  1. Anlamlı ve coşkulu yaşamak, budur!

    YanıtlaSil
  2. Severek, beğenerek okuduğum bir kitaptır. 2000 yılında Doğan Cüceloğlu'nun 3 günlük bir eğitiminde kendisiyle tanışmıştım, mükemmel eserler...

    YanıtlaSil
  3. Ben çok önceden okumaya başlamıştım ve betimlemeleri daha doğrusu ilgimi çeken bölümleri enstanteneleri olmuştu...

    YanıtlaSil