27 Ocak 2012

Gevaş'ta En Çok Kitap Okuyanlar Ödüllendirildi

Van'ın Gevaş Kaymakamlığı tarafından başlatılan 'Okuyan Gevaş Kampanyası' çerçevesinde en çok kitap okuyan vatandaşlara çeşitli ödüller verildi.

Gevaş'ta, Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün tarafından başlatılan "Türkiye Okuyor Kampanyası" çerçevesinde Kaymakamlık tarafından yürütülen SODES destekli 'Okuyan Gevaş Projesi' tamamlandı. Proje kapsamında en çok kitap okuyanlara törenle ödülleri verildi.

Gevaş Teknik Kız Meslek Lisesi yemekhanesinde yapılan ödül törenine; Kaymakam Yusuf Güni, İlçe Jandarma Bölük Komutanı Ersin Özer, İlçe Milli Eğitim Müdürü M. Sait Bulduk, İlçe Müftüsü Burhan Eriş, siyasi parti temsilcileri, sivil toplum örgütleri, merkez ve köy muhtarları ile çok sayıda vatandaş katıldı.

"AMACIMIZ OKUMA ALIŞKANLIĞINI GELİŞTİRMEK"
Törende bir konuşma yapan Gevaş Kaymakamı Yusuf Güni, bu projedeki amaçlarının herkeste eksik olan okuma alışkanlığını geliştirmek olduğunu söyledi. Güni, "Yaklaşık 4 yıldır devam eden bu proje 2011 yılında daha da büyüdü. Yaklaşık 229 bin katkı ile olan bu projemizin 100 bin ile okuma kampanyamıza katılan öğrencilerimizi, bayanlarımızı ve bütün vatandaşlarımızı ödüllendireceğiz. Umarız kampanyamız hedefine ulaşır. Amacımız topluma okuma alışkanlığının kazandırılmasıdır. Bunu da başardığımıza eminim"
dedi.

EN ÇOK KİTAP OKUYANLAR ÖDÜLLENDİRİLDİ
Okuyan Gevaş Projesi'nin tanıtımı ve bir yıllık çalışmaları hakkında bilgi veren proje koordinatörü Ersin Kuşçi de, "Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül tarafından başlatılan 'Türkiye Okuyor Kampanyası' çerçevesinde ilçemizde 2008 yılında başlatılan bu kampanya 2011 yılı başı itibarıyla yeni bir projeyle devam ettirildi. 229 bin TL bütçeye sahip olan ve 9 kategoride devam eden 'Okuyan Gevaş Projesi' ile 20 bin kitap alınarak ilçe kütüphanesi ve okul kütüphaneleri zenginleştirildi. 8 ay süren projeye yaklaşık 8 bin 500 kişi katıldı, 1,5 milyon sayfa kitap okundu. Yaklaşık 100 bin TL değerinde ödül dağıtıldı. 8 kategoride değerlendirmeye alınan vatandaşlar arasında en çok sayfa okuyanlara laptop, masaüstü bilgisayar, plazma TV, beyaz eşya, çalışma masası gibi ödüller verildi " şeklinde konuştu.

Kampanyada yaklaşık 27 bin sayfa okuyan Şükran Erbay birinci oldu. 26 yaş üstü erkeklerde tek katılımcı olan Nazmi Çiftçi ödül aldı. En dikkat çeken okuyucu ise hiç okula gitmeyen ve okuma yazmayı kendi çocuklarından öğrenerek 24 bin 235 sayfa okuyan 26 yaş üstü bayanlardan Sevgül Elmas oldu.

"TELEVİZYONDAN KURTULDUK"
Okuyan Gevaş Projesi çerçevesinde 15-25 yaş arası kadın kategorisinde birinci olan Şükran Erbay, çok mutlu olduğunu dile getirerek, "Kampanya çerçevesinde 27 bin sayfaya yakın kitap okudum. Gevaş'ın Kazanç köyünde oturmaktayım. Çocukluğumdan beri kitap okumayı seviyorum. Bu vesileyle kitap okuma alışkanlığımı ilerlettim. Çok da yararlı oldu. En azından televizyon alışkanlığımdan vazgeçirdi. Birçok kitap okuyarak kendimi daha da geliştirme imkanım oldu. Artık lisede okuyan arkadaşlarımla oturup tartışabiliyorum. Bu kampanyayı başlatan kaymakamımıza ve projede emeği geçen herkese teşekkür ederim" dedi.

OKUMAYI ÇOCUKLARINDAN ÖĞRENİP BİRİNCİ OLDU
Kampanyada 26 yaş ve üstü kadın kategorisinde birinci olan Sevgül Elmas da, "Ben Gevaş Yemişlik köyünde oturuyorum. Evliyim ve 4 çocuk sahibiyim. Evde işten vakit buldukça kitap okuyordum. İşler aksadığında çoğu zaman eşimden bile azar işittiğim olmuştur. Ona rağmen kitap okumaktan vazgeçmedim. Hiç okula gitmedim ama öğrenci olan iki kızım bu konuda ban yardımcı oldu. Genelde roman okudum" şeklinde konuştu.

Kaynak: Haberx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder