17 Ocak 2012

Hizanlı Kız Çocuğunun Okuma Hızı Şaşırtıyor

Hizan Şehit Öğretmen Abdurrahman Nafiz Özbağrıaçık İlköğretim Okulu'nda okuyan, ilkokul 3. sınıf öğrencisi Nergiz İnan, hızlı okuma yeteneğiyle dikkat çekiyor.

Hizan'da yaşayan 9 yaşındaki İnan, "Benim en iyi arkadaşlarım kitaplarım" diyerek iki yılda 100'ün üzerinde kitap okudu. Lise öğrencilerinin bile zar zor okuyabildiği 480 kelimeyi 1 dakikada okuyan İnan, hızlı okuma yeteneğine sahip.

Baba Ecvet İnan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin bir çoğunun kitap okumada zorluk çektiğini ve kızının bunu aşarak tam bir kitap cambazı haline geldiğini söyledi.

Kızının bir dakikada 480 kelime okuduğunu söyleyen İnan, şöyle konuştu:

"Birçok aile çocuğunun kitap okumamasından şikayetçidir. Kitap okurken sıkılan çocuk nedense saatlerce televizyon ya da bilgisayar karşısında kalabilir ve nedense sıkılmaz. Bilgisayarda oyun oynayarak, televizyon seyrederek büyüyen çocuklarımız, gittikçe okuma isteklerini yitirmekte ve okumanın sağladığı imkandan mahrum kalmaktadır. Bu da üzücü bir durumdur. Fakat Nergiz okumayı söktükten sonra her gün düzenli olarak 1 saat kitap okuyor. Şu ana kadar 100'ün üzerinde kitap okudu. Nergiz hem hızlı okuyor hem de okuduğunu anlayabiliyor. 8. sınıfa giden abisi bile, Nergiz'in yarısı kadar hızlı okuyamıyor."

Nergiz İnan ise, öğretmeninin kendisine bol bol kitap okuması gerektiğini söylediğini ve bunun üzerine çok sayıda kitap okuduğunu söyledi.

Öğretmeninin hızlı okuma yeteneğinden dolayı kendisine başarı belgesi verdiğini kaydeden İnan, "Bazen orta okul son sınıfta okuyan ağabeyimle, evde kitap okuma yarışına giriyoruz. O dakikada sadece 250 kelime okuyabiliyor. Ben en fazla 482 okuyabiliyorum. Kitap okurken çok güzel vakit geçiriyorum. Bazen zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorum bile. Benim en iyi zaman geçirdiğim arkadaşlarım kitaplarım" diye konuştu.

Kaynak: Sondakika

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder