26 Şubat 2012

Kitaplar öğrenciler için dile geldi!

Konuşan Kitaplık... Bu, Atatürk Üniversitesi (AÜ) Eğitim Fakültesi öğretim üyeleri tarafından hazırlanan bir proje.

Yeni uygulamaya konulan bu proje sayesinde öğrenciler, konusankitaplik.org internet sitesine girerek masal ve hikâye dinleyebiliyor. Proje sorumlusu AÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. A. Halim Ulaş, öğrenci ve yetişkinler
olmak üzere projenin iki ana hedef grubu olduğunu söylüyor. İlköğretim kitaplığının seslendirilmesini yüzde 70 civarında tamamladıklarını kaydeden Ulaş, birçok roman ve masalın seslendirilerek internet ortamında hizmete sunulduğunu belirtiyor. İlköğretime yönelik eserlerin seslendirildikten sonra yetişkin kitaplığına geçeceklerini kaydeden Ulaş, bu proje ile öğrencilere kitap okumayı sevdirmeyi amaçlıyor. "Proje ile hem çocuklarımızın okuma-dinleme koordinasyonu sağlanıyor hem de okuma eksikliği dinleme ile giderilmeye çalışılıyor." diyen Ulaş, öğretmenlerin projeyi faydalı bulduklarına dair olumlu tepkiler aldıklarını kaydediyor. Ulaş, masal ve hikâyelerin seslendirmesinin Eğitim Fakültesi Türkçe Bölümü öğrencisi Fatma Gerez tarafından yapıldığını ifade ederek, "Projenin teknik altyapısında ise Hakan Palaz, Merve Çınar ve Fatmagül Sarıoğlu isimli öğrencilerimiz katkı sağladı. Çok mütevazı şartlarda profesyonel bir çalışma ortaya çıktı." şeklinde konuşuyor.

Kaynak: Zaman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder