27 Şubat 2012

Kızı için okumayı öğrendi

İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, kitap okuma yarışmasına bu yıl velileri de kattı. 8. sınıfa giden kızı Esra Nur Yüksel'in kitap okuma yarışmasına kendisinin okuma-yazma bilmemesi nedeniyle katılamamasına üzülen anne Emine Yüksel, önce okumayı öğrendi ve kızıyla yarışmaya katıldı.Öğrencilere örnek olmak ve ailecek kitap okumayı teşvik için düzenlenen kitap okuma yarışması sayesinde birçok öğrenci, velileriyle birlikte kitap okuyor. Bu yarışma, sadece
öğrencileri teşvikle kalmamış, okuma-yazma bilmeyen velileri bile harekete geçirmiş. 8'inci sınıfı öğrencisi Esra Nur Yüksel'in annesi Emine Yüksel de bu velilerden biri. Önce okuma-yazma kursuna giden anne Yüksel, şimdilerde hal diliyle kızına örnek olmaya çalışıyor.

Geçtiğimiz yıl İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü, öğrencileri teşvik için tüm il genelinde ilk ve ortaöğretim okullarında kitap okuma yarışması düzenledi. Okullardan seçilen öğrenciler yıl sonunda okudukları kitaplardan sınava tabi tutularak başarılı olanlara ödüller verildi. Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri, bu yıl çalışmayı daha da genişleterek öğrencilerin yanı sıra velileri de yarışmaya dâhil etti. Yarışmaya ilkokul 5, 6, 7 ve 8'inci sınıf öğrencileriyle ortaöğretimden 9, 10, 11 ve 12'nci sınıf öğrencileri velileriyle katılabiliyor. Birçok öğrenci, bu yarışmaya katılmak için ailesiyle birlikte müracaat etmiş ancak Esra Nur, babasının işlerinin yoğunluğu, annesinin de okuma-yazma bilmemesi nedeniyle yarışmaya müracaat edememiş. Bu duruma kızının çok içerlediğini söyleyen anne Emine Yüksel, kızının durumunu içine sindirememiş ve önce okuma-yazmayı öğrenmeye, sonra da bu yarışmaya katılmaya karar vermiş. Kızıyla akşamları kitap okuma saatleri yaptıklarını ifade eden Yüksel, "Kızımın okuma şevkini kırmak istemedim. Benim bu azmim ona örnek olsun istedim. Şimdiye kadar 3 kitap bitirdik. İnşallah yarışmada da başarılı olurum ve kızımın derece almasına katkı sağlarım." diyor. Sınav için akşamları kızıyla birlikte okudukları kitabı birbirlerine anlattıklarını ve özetler çıkarttıklarını ifade eden anne Yüksel, yarışmayı düşündükçe çok heyecanlandığını söylüyor.

Ömer Faruk Adatepe de Bağcılar Mahmutbey İlköğretim Okulu'nda okuyan bir başka 8'inci sınıf öğrencisi ve yarışmaya babası Mustafa Adatepe ile katılmış. Aslında anne Yasemin Hanım, bu yarışmaya katılmayı daha çok istiyormuş ancak büyük oğlu Yusuf Burak'ın otistik hastası olması nedeniyle bu isteğini yerine getirememiş. Oğlunu teşvik için her yarışmaya katılmayı arzuladığını belirten baba Adatepe, "Ben de oğlum için buna katıldım. Akşam evde ailecek kitap okuyoruz. 3 ayda toplam 6 kitap okudum. Sene sonuna kadar daha çok kitap okumak istiyorum." diye konuştu. 15 Mayıs'ta sona erecek yarışma sonucunda öğrenci ve ebeveynler okudukları kitaptan sınava tabi tutulacak. Öğrenci ve velisinin aldığı puanlar toplanarak bir sıralama oluşturulacak ve dereceye girenler ödüllendirilecek.

Kitapla çay iyi gider

Bağcılar Mahmutbey İlköğretim Okulu yönetiminin geçen yıl uyguladığı projede, okul öğretmenleri öğrenci evlerini ziyaret ederek ailecek kitap okunmasını sağlamıştı. Okul, bu yıl 'Kitapla çay iyi gider' adlı bir proje üzerinde çalışıyor. Velileri haftanın belli günlerinde öğrencilerle birlikte okula davet ederek çaylı sohbetli okuma saati uygulanıyor. Okul Müdürü Bahattin Aytaş, yıl sonunda velileri okudukları kitaplardan sınav yaparak onları ödüllendireceklerini söylüyor. Aytaş, ayrıca okulda o gün doğum günü olan öğrencilere doğum günü hediyesi olarak kitap hediye ettiklerini aktarıyor.

Kaynak: Zaman

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder