29 Şubat 2012

M. Aymaz İlköğretim Okulu, Yazar Duran Çetin’i konuk etti

Merve-Meram Abdullah Aymaz ilköğretim okulu, 20 kitabı olan yazar Duran Çetin’i öğrencilerle buluşturdu. Eğitimci-Yazar Duran Çetin, Merve-Meram Abdullah Aymaz ilköğretim okulundaki 6 ve 7. sınıf öğrencilerle okul çok amaçlı salonunda bir araya geldi. Öğrencilere okuma-yazma ve insani değerler hakkında konuşan Çetin, kitaplarını da tanıttı.

Elektronik Haber Ajansı (e-ha) muhabirinin edindiği bilgiye göre, Yazar Çetin, öğrencilere başarılı olma konusunda nasihatler verdi. Çetin “Başarılı olmak içini gayret gerekir.20’ye yakın kitabım var. İlk kitabım ‘Bir Kucak Sevgi’.Çalışmayı sevmeden başarılı olamazsınız. Yazarlık için kararlılık gerekir.

Çalışmayı sevmezseniz başarılı olamazsınız”

Öykü ve romanlarında gerçek ve kurgunun iç içe geçtiğini belirten Çetin, “Öğretmen olmasaydım asla yazar olamazdım. Kitaptaki öğreticiliğimi öğretmenliğe borçluyum. Hikâye ve roman yazıyorum ancak şiir konusunda yeteneksizim”

Öğrencilerin sorduğu soruları da yanıtlayan Çetin bir öğrencinin yazarlık yetenekle mi yoksa çalışmayla mı olur sorusuna şu cevabı verdi. Çetin “Yazarlık biraz yetenek ve çok çalışmayı gerektiriyor. Çalışmakla yazar olunabilir. Çalışmakla, inatla ve ısrarla yazar olunabilir. Ben yazarlığın inatla olunabileceğini düşünenlerdenim”

Öğrencilere kitap okumayı tavsiye eden Çetin, kitap okumak için bahane üretmemelerini söyledi. Öğretmenlere de seslenen Çetin, “Az ödev verin çocuklar kitap okusun” diye espri yaptı. ve öğrencilerden bol bol alkış aldı.

Söyleşinin ardından Merve- Meram Abdullah Aymaz İlköğretim Okulu Müdür Yardımcısı Ahmet Memiş yazar Duran Çetin’e günün anısına bir demet çiçek takdim etti.

Merve-Meram Abdullah Aymaz İlköğretim Okulu Müdür Yardımcısı Okay Baran, “Okul olarak sosyal ve kültürel etkinliklerimize ara vermeden devam ediyoruz. Son olarak okuma-yazma konuşunda organize ettiğimiz söyleşide yazar Duran Çetin’i konuk ettik. Söyleşi öğrencilerimiz açısında verimli geçti.” dedi.

Yazar Duran Çetin, son olarak kitaplarını Merve-Meram Abdullah Aymaz İlköğretim okulu öğrencileri için imzaladı.

Kaynak: e Haber Ajansı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder