26 Şubat 2012

Vatan İçin (Yavuz Bahadıroğlu)

Zavallı Bursa! Orhan Gazi’nin bize hediyesi olan bu güzel şehir, düşman zulmü altında inim inim inliyordu.
Yunan Kuvvetleri Kumandanı, Osman Gazi’nin türbesini tekmeliyor, şöyle bağırıyordu: “Kalk bakalım Osman! Senin kurduğun devleti ben yıkıyorum. Kalk da milletini kurtar, ben de göreyim!”

İçimiz kan ağlıyordu. Memleketimizi kurtarmak için yanıp tutuşuyorduk.

- Anne, dedim. Vatan kurtarılmaya muhtaç. Düşman çizmesi altında ezilen bir memleketin evladı rahatça oturmamalı! Kararımı verdim anne, izin verirsen arkadaşlarım gibi dağa çıkacağım. Vatanım için, dinim için, milletim için vuruşacağım. Belki öleceğim ama hiçbir zaman esir olmayacağım.

Bu kitapta Kurtuluş Savaşı’na katılmaya karar veren on sekiz yaşındaki bir gencin hikâyesi anlatılıyor. Bu genç ve yüzlercesi… Canını ortaya koyan kahraman askerler… Vücutlarının bir kısmını vatan için feda eden gaziler… Evlatlarını küçük yaşta öksüz bırakıp ölüme korkusuzca yürüyen şehitler…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder