26 Mart 2012

Kendin için yaz

çok mu takıntı yapıyorum ne?
galiba öyle...
bu kadar yazar varken diyorum,
bu kadar kaliteli cümleler varken,
ben kimim de birşeyler karalayayım diyorum
yazmam gerektiğini de düşünüyorum çoğu zaman,
ya iyi birşey veremezsem okuyucuya düşünceleri kurcalıyor beynimi.
her kelime özenle seçilmeli,
her cümle sağlam kelimeler üzerine inşaa edilmeli,
Necip Fazıl olsan yaparsın elbet,
ya da Cemilş Meriç, Mevlana, İskender Pala...
Yunus Emre olsan yaparsın elbet,
ama değilsin işte,
hiç şüphesiz kendin olmak da güzel,
bir cümle üretirken, bir yazı yazarken,
kelimenin baş harfinin büyük olmasına bile takıyorum.
bak bu sefer yapmadım öyle
inadına küçük yazıyorum baş harfleri,
kuralsız, takıntısız...
elbet emek ister her kaliteli yazı,
ama bırak şu takıntıları diyorum kendime
bırak ve kendin ol,
okuyucuya nasıl bir mesaj veririm kaygılarını at bir kenara,
sadece yazmak istediğini yaz,
kendin için yaz...

1 yorum:

  1. Çok doğru söylemişsin aslında, yazmak sadece ve sadece kendin için olmalı...Kim beğenir, ne derler şüphesi içine düştüğümüz zaman başarısızlığı üzerimize çekeriz her zaman...

    YanıtlaSil