02 Haziran 2012

'Bir Kitap Bin İşık' Projesi

Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından başlatılan "Bir Kitap Bin Işık" projesi kapsamında 56 bin TL bütçe ile 17 ilköğretim ve lisenin kütüphanesi yenilendi.

Kalkınma Bakanlığı’na bağlı Adana Valiliği SODES Koordinasyon Birimi tarafından 2011 teklif çağrısı döneminde kabul edilerek finanse edilen “Bir Kitap, Bin Işık” projesi Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütüldü. Milli Eğitim Müdürü Mehmet Ali Selamet projenin amacının, "Merkez Seyhan, Yüreğir, Sarıçam ilçelerindeki ekonomik ve sosyal yönden dezavantajlı durumdaki 17 ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarına devam eden öğrencilerin ders dışı zamanlarını değerlendirmesi amacıyla, öğrencilerde kitap okuma sevgisinin yerleştirilmesi ile toplumumuza okuma alışkanlığı kazandırarak okuma kültürünün geliştirilmesini hedeflemektedir" dedi.

Selamet bu hedef doğrultusunda dezavantajlı bölgedeki 17 okuldaki kütüphaneleri elden geçirildiğini kitaplıkların yenilendiğini belirtek, "30 bin 59 adet kitap desteği sağlandı. Kütüphanelere internet bağlantılı birer bilgisayar ve çok işlevli yazıcı eksiği giderilerek öğrencilerin kullanımına sunuldu" diye konuştu.

Proje kapsamında öğrenciler arasında, "Kitap okuma ve en hızlı okuma” dalında seçme yarışmaları düzenlendiğine dikkat çeken Selamet şunları kaydetti: "Bu okullarda dereceye giren öğrencilere başarılarından dolayı hediye olarak MP4 çalar, kol saati ve flash bellek verildi.

Proje okullarının birincileri üç kategoride okullarını temsilen Semerkant İlköğretim Okulu’nda, ilköğretim okulları kitap okuma ve hızlı okuma final yarışmaları ile liseler arasında final olarak kitap okuma dalında bilgi yarışmasına katıldılar. Final yarışmalarında dereceye girerek birinci olan öğrencilere netbook, ikincilere e-kitap okuyucu ve üçüncülere ise birer DVD okuyucu hediye olarak verildi.

Proje kapsamında okullarında görev alan edebiyat öğretmenlerine katkılarından dolayı teşekkür belgesi verildi.

" Proje şu okullarda uygulanıyor: "Akif Palalı Lisesi, Ata İlköğretim Okulu, Buruk İlköğretim Okulu, Remzi Oğuz Arık İlköğretim Okulu, 5 Ocak Lisesi, 19 Mayıs Lisesi, Adasokağı İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, Fatih Mehmet İlköğretim Okulu, Yeşilyuva İlköğretim Okulu, Yıldırım Beyazıt İlköğretim Okulu, Albay İbrahim Karaoğlan İlköğretim Okulu, Anadolu İlköğretim Okulu, Atatürk Lisesi, Cengiz Topel İlköğretim Okulu, Dadaloğlu Lisesi, Gazeteci Adem Yavuz İlköğretim Okulu "

Kaynak: Beyaz Gazete

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder