08 Eylül 2012

'Ben öğrendiysem gençlerin okumadığı kitap kalmamalı'

Denizli'de 68 yaşındaki Sebahat Öztürk, katıldığı kursta okuma yazmayı öğrendi.

68 yaşındaki ev hanımı Sebahat Öztürk, otobüs ve dolmuşlardaki yazıları okuyup evine başkalarının yardımı olmadan ulaşamayınca Halk Eğitim Merkezi'nin açtığı okuma yazma kursuna başvurdu. Katıldığı kursu eşinin evde verdiği destekle tamamlayan Öztürk, okuma yazmayı öğrenmeyi başardı.

Sebahat Öztürk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, okuma yazmayı öğrendikten sonra kimsenin yardımı olmadan istediği yere gidip gelmeye başladığını ifade etti. Eskiden durakta bekleyenlere “Bu dolmuş, otobüs nereye gider” sorusunu yönelttiğini anlatan Öztürk, “Hep birilerinin yardımı gerekiyordu. Eşim okuma yazmayı öğrenmem konusunda ısrarcı olunca ben de kursa başvurdum. Çok şükür okumayı da yazmayı da öğrendim. Okumayı yazmayı öğrenmek benim için bir zafer oldu. Torunlarım da bana imrenerek daha çok kitap okumaya başladı” dedi.

Okumayı öğrenmenin yaşının ve sınırının olmadığını vurgulayan Öztürk, “Ben bu yaşımda okuma yazmayı öğrendiysem gençlerin okumadığı kitabın kalmaması lazım. Biraz azim her şeyi çözüyor aslında. Şimdi kendime güvenim arttı. Artık yolumu kaybetmiyorum. Evime kimseye soru sormadan ulaşabilmenin mutluluğunu yaşıyorum” diye konuştu.

İl Milli Eğitim Müdürü Sebahattin Akgül de okumanın toplumsal yaşama uyumu kolaylaştıran temel ögelerden birisi olduğunu vurguladı.

Kentte 2008 yılında 56 bin 848 kişinin okuma yazma bilmediğini, açılan kurslarda 4 yılda 54 bin 446 kişinin okur yazar yapıldığını bildiren Akgül, okur yazarlık belgesi alan vatandaşlardan birinin de Sebahat Öztürk olduğunu kaydetti.

Kaynak: Hürriyet

2 yorum:

  1. benimle iletişim kurarmısınız? yazar alımı yapıyor musunuz?

    YanıtlaSil
  2. Hangi alanda yazarsınız genelde, ve birkaç yazınızı gencbeyinler@hotmail.com adresine gönderir misiniz?

    YanıtlaSil