15 Eylül 2012

Depremzede Kütüphane 1 Yıldır Kapalı

Van’da meydana gelen 2 yıkıcı büyük depremden etkilenen ve uzun süredir kapalı olan Van’ın Bostaniçi Belde Belediyesi Halk Kütüphanesi yeni eğitim ve öğretim yılında öğrencilere hizmet vermek için prefabrik bina veya konteynır yardımı bekliyor.

Van’da meydana gelen depremden etkilenen yerleşim yerinden biri olan Bostaniçi’de belediye hizmet binasının zemin katında belde öğrencilerine hizmet veren Bostaniçi Belediyesi Halk Kütüphanesi uzatılacak bir yardım eli bekliyor. 23 Ekim ve 9 Kasım tarihleri arasında meydana gelen deprem sonucu ağır hasar gören Bostaniçi Belediyesi hizmet binası deprem sonrası konteynırlara taşınarak beldeye hizmet vermeye başladı. Belediye hizmet binasının zemin katında beldede bulunan 5 ilköğretim ve 1 lise olmak üzere 6 okulun kitap ihtiyacını karşılayan Bostaniçi Belediye Halk Kütüphanesi binanın ağır hasar görmesi nedeniyle depremden bu yana kapalı. Kayıtlı 3 bin öğrenci olmak üzere ayda yüzlerce vatandaşa hizmet veren kütüphane öğrenci ve vatandaşların tekrardan kitap ihtiyaçlarını karşılaması için uzatılacak yardım eli bekliyor.

‘KÜTÜPHANE BELDE DE BULUNAN 6 OKULUN KİTAP İHTİYACINI KARŞILIYOR’

Kütüphanenin depremden bu yana kapalı olması nedeniyle başta öğrenci olmak üzere kitap sever vatandaşların mağdur olduğunu yeni eğitim ve öğretim yılında tekrardan hizmet vermek için duyarlı kesimlerden destek beklediklerini söyleyen Bostaniçi Belediyesi Halk Kütüphanesi Sorumlusu Bedran Babat, kütüphanede bulunan kitapları tekrardan okuyucularını ulaştırmak istediklerini ve bu konuda duyarlı kesimlerden kendilerine prefabrik bina yada konteynır tahsis edilmesini istedi. Babat, ”Deprem öncesi kütüphanemizde kayıtlı 3 bin öğrenci vardı. Beldede bulunan 6 okulun tüm kitap ihtiyacı ve öğrencilerin ödevlerini kütüphane olarak biz karşılıyorduk. Kütüphanemizde 10 bin kayıtlı kitap bulunmakta ve kitapların tamamı şuan okuyucularına ulaşacağı günü bekliyor. Yardım eli uzatılmaması halinde kitapların tamamı tahrip olacak. Yine öğrenciler dışında kitap okumak isteyen yurttaşların en uğrak yeri kütüphanemizdi, ayda yüzlerce yurttaşın kitap ihtiyacını karşılıyorduk. Van’da meydana gelen 2 büyük yıkıcı depremden sonra belediye hizmet binasının zemin katında hizmet veren kütüphanemiz, binanın ağır hasar görmesi ve yıkım kararı alması nedeniyle kütüphaneyi kapatmak zorunda kaldık. Kütüphanemiz yaklaşık 1 yıldır kapalı ve hiçbir şekilde hizmet verilemiyor. Binanın ağır hasarlı ve yıkım kararı alması nedeniyle ne öğrenciler nede biz içeri girebiliyoruz” dedi.

PREFABRİK BİNA YA DA KONTEYNIR MAĞDURİYETİ ORTADAN KALDIRACAK

Yeni eğitim ve öğretim yılının başlayacak olması, Van merkezde bulunan il halk kütüphanesinin beldeye uzak olması nedeniyle öğrencilerin mağdur olacağını belirten Babat, öğrenci ve kütüphane okurlarının mağdur olmaması için duyarlı kesimlerden destek beklediklerini aktardı. Beldede bulunan okulların çoğunda kütüphane olmaması olan kütüphanelerin de öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayamadığını ve bu nedenle acilen kütüphaneye prefabrik ya da konteynırın tahsis edilmesini isteyen Babat, ”Yaklaşık 7 yıldır kütüphanemiz belde öğrencilerine ve okurlarına kitap hizmeti veriyordu. Kütüphane de oluşturulan derslik ve internet köşesi ile öğrenci ve okurların tüm ihtiyacını karşılıyorduk. Okulların açılacak olması öğrencilerin Van merkeze her gün gidemeyecek olması nedeniyle hem öğrenciler hem de kitapsever yurttaşlar ödev ve kitap okumaktan yoksun kalacak. Bu mağduriyetin giderilmesi için duyarlı tüm kesimlerden destek bekliyoruz. Yapılacak olan prefabrik bir bina ya da konteynır ile bu mağduriyet büyük bir ölçüde ortadan kalkacak. Buradan duyarlı tüm kesimlere hem öğrencilerin hem de yurttaşların mağduriyetlerinin ortadan kaldırılması için yardım bekliyoruz” diye konuştu.

Kaynak: Haber Yurdum

1 yorum:

  1. Merhabalar,

    Kimse eleştiriye gelmiyor. İşte böyle konularda ilgililere veryansın ediyorum, bana da kızıyorlar. Ama varsın kızsınlar, ben doğru bilfiğimden şaşmayacağım. Van için millet ve devlet seferber oldu, birçok şeyleri yaptılar ve tamamladılar da bu kütüphaneyle neden hiç kimse ilgilenmemiş acaba?

    4+4+4'ün derdine düştüler. Herşey hazır dediler. İstanbul'daki rezillikleri gördük. Daha Ankara'dan doğru dürüst bir ses çıkmadı, ama zannetmeyin ki Ankara dört dörtlük.

    Neyse daha fazla ileri gitmeyim. Selam ve dualarımla birlikte inşallah en kısa zamanda bu kütüphaneye el atarlar da bir an önce hizmet verebileceği sağlıklı bir kapalı alana kavuşur.

    YanıtlaSil