16 Şubat 2013

Kitap Okumak diye birşey varmış, Duyanınız var mı?

Kısa bir süre önce şehirlerarası bir yolculuk için otogardayım. Otobüsün kalkmasına yarım saat var. Bir banka oturdum ve bu zamanı kitap okuyarak değerlendirmek istedim. Çantamdan kitabımı çıkarıp okumaya başladım ve bir müddet sonra yanımdan geçen adamın biri bana doğru yüksek sesle ve ordaki onlarca insanın içinde "oku, oku, profesör olacan sanki!" deyiverdi. Bir an kısa süreli bir şok yaşadım. :) Kitaba öyle dalmıştım ki, bu ses nerden geldi, bana mı dedi, sonra kendime geldikçe, ne diyo lan bu gibi iç seslerin karmaşasına düşüverdim. Sonra dönüp adamın arkasından baktıysam da yüzünü göremeden kaybolup gitti. Sonra kendi kendime hafif gülümseyip yeniden başımı kitaba düşürdüm ama o ses bir süre kulaklarımda yankılandı. Ne denir ki bu duruma... :)

6 yorum:

  1. "Profesör olmayı bir şey zanneden adam"

    YanıtlaSil
  2. Madem birşey zannediyor, profesör olmanın da okumaktan geçtiğini bilmiyor galiba

    YanıtlaSil
  3. :) insanların davranışlarını anlamak gerçekten çok zor bunu galiba ne kadar kitap okusak okuyalım tam olarak anlayamayacağız :)

    YanıtlaSil
  4. Aslında sadece bizim okumamız da yetmiyor, okumayı da aşılamamız gerek galiba.

    YanıtlaSil
  5. Otogarlarda daha çok kitap okumak lazım. Lazım ki sadece profesör olamak için değil, insan olmak için de kitap okumak gerektiğini anlasın adam dediğiniz adam olmayan canlı.

    YanıtlaSil
  6. Acaba kitap okumakla alakalı kafalarında nasıl bir etiket var onu merak ediyorum.

    YanıtlaSil