16 Şubat 2013

Yayınlanan kitabın dağıtımı nasıl yapılır?

Profesyonel dağıtım şirketleriyle de çalışır yayınevleri ya da kendilerinin satış ekibinin özel çalışmaları yürütülebilir ya da her ikisinin birden olduğu durumlar var. Çünkü İstanbul'da konuşlanmış bir yayınevinden söz ediyorsak, İstanbul ve çevresini kendi satış ekibiyle halledebilir ama genellikle özel, profesyonel dağıtım şirketleriyle çalışmak da gerekiyor bu gibi durumlarda. Tabi internet siteleri var. Kitabınızı internet siteleri yoluyla dağıtma şansına sahipsiniz. Kitabın bulunurluğu tabi çok önemli. Yani o bulunurluğu sağlamak için aslında yayınevinin içerden bir satış ekibinin olması çok büyük bir destek sağlayan birşey. Çünkü o satış ekibi kendi dağıttığı mağazaları dolaşarak kitabın bulunurluğunu, önlerde bulunmasını sağlamak, zaman zaman yardımcı malzemeleri kitabevlerinde kullanmak, piyopi dediğimiz bu tanıtım malzemelerini kullanmak, büyük zincir mağazalarda da kitap bölümü bulunabiliyor, böyle birkaç ağ var ama dediğim gibi bir içerden bir de özel, profesyonel dağıtım şirketleriyle çalışılıyor.

Deniz Yüce Başarır / Doğan Kitap Yayın Yönetmeni

1 yorum:

  1. pek bir şey anlamadım ama yine de teşekkürler!

    YanıtlaSil