06 Mart 2013

Allah, Peygamberlerine torpil yapmamış, sana niye yapsın!.

Yaşadığımız yüzyılda, sıkıntı ve problem olarak bildiğimiz herhangi bir problemin Kuran'da merhemi yoktur diyebilir miyiz? Geçen Ankara Elmadağ'daydım, müftü bey dedi ki, hocam valla intiharlar çoğaldı dedi. Ne yapacağımızı şaşırdık dedi. Sürekli bir intihar haberi. Ben bu konuyla ilgili kendi çevremde de gördüm arkadaşlar. Dindar insanlar bile, en ufak sıkıntıda bunalıma girip hayata küsüyorlar. Sakinleştirici ilaç kullanmak da bambaşka birşey. Amerikan toplumunun %70'i sakinleştirici ilaç kullanır. Alman toplumu da öyledir. Ama ben müslüman ve dindar olarak yaşayan bir insanın en ufak bir şeyde bunalıma girmesini sorgularım arkadaşlar. Niye? Çünkü, Allah bize torpil yapmak zorunda mı? Peygamberlerine dertsiz sıkıntısız hayat yaşatmamış olan Allah, bize niye torpil yapsın? Alemlere rahmet olarak yaratılan Muhammed Mustafa Aleyhisselama beş tane evlat acısı yaşatan Allah, bize niye torpil yapsın?

En ufak sıkıntı yaşıyor adam ya da kadın, ailesiyle problem yaşıyor, hayata küsüyor, bunalıma giriyor. Evladıyla problem yaşıyor, hayata küsüyor, bunalıma giriyor. Çocuğu hasta oluyor, hayata küsüyor, bunalıma giriyor. Böyle birşeye hakkımız var mı? Allah sizi evinizde imtihan etme hakkına sahip değil mi? Paranızla imtihan etme hakkına sahip değil mi? Ama bunu bu topluma anlatmak zorundayız. Açın Kuran'da peygamber kıssalarına bakın, her birinin ayrı bir hikayesi vardır. Ama hepsi çileler tarihidir. Mesela Yusuf aleyhisselamın imtihanını hiç düşündünüz mü? Mahallenizde bir kadın size bir iftira attı. Siz de Bursa cezaevinde yatıyorsunuz. Allah'ım neydi benim günahım, falan, şarkü türkü söylmeye gerek yok... Yusuf aleyhisselama torpil yapmamış Allah, sana niye yapsın. Mesela Hz. Aişe'nin hadisesi ne kadar ağır bir imtihan ya. Bütün mahalle sizinle ilgili dedikodu yapıyor. Eşiniz bile şüpheleniyor, düşünün. Ne kadar ağır bir imtihan. Ya da siz düşünün eşinizle ilgili mahallede dedikodu çıktı. Siz de şüphelendiniz. Nasıl kaldıracaksın bunu? Allah'ım bana niye böyle bir dert verdin diye hayata mı küseceksin? Ben Stresli İman kitabını biraz da bunun için yazdım işte. Strese girenin imanından şüphe edilir mi diye.

Sait Çamlıca

2 yorum:

  1. çok güzel bir yazı olmuş, Allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  2. Bazen sıkıntılara sabretmek zor tabiki ama dediğimiz gibi imtihan dünyası.

    YanıtlaSil