07 Mart 2013

Kitap okuyana çay bedava

Giresun'da bir kafenin başlattığı uygulama herkesi şaşırtıyor. Kafe salı ve cuma günleri belli saatler arasında kitap okuyan müşterilerden çay ücreti almıyor.

Yağlıdere ilçesinde bir kafe sahibinin başlattığı uygulamayla, salı ve cuma günleri 19.00 ile 22.00 saatleri arasında kitap okuyan müşterilerden çay ücreti alınmıyor. Kafede çayın yanında servis edilen roman, hikaye ve dini kitapları okuyan müşteriler, bu durumu kitap okuma alışkanlığı kazanmak için fırsat olarak görüyor.

ÇAYIN YANINA KİTAP VERİYOR

Kafe sahibi Ahmet Bayram, AA muhabirine, kampanyanın amacının ilçedeki vatandaşlara kitap okuma alışkanlığını kazandırmak olduğunu söyledi. İlçedeki kütüphane müdürünün esnafa bir süre önce kitap dağıttığını anlatan Bayram, "Arkadaşlarımla muhabbet ederken kitap okuyana çayı bedava verelim diye espri yaptım, sonra da ’neden olmasın’ deyip kampanyayı hayata geçirdim. Bu kitapları vatandaşlar okusun diye çayın yanında veriyorum. Kafenin camına da ’kitap okuyana çay bedava’ yazısı astım ki caddeden geçenler görsün, gelsin kitap okusun" dedi.

LİSEDEN BERİ İLK KEZ OKUYOR

Bayram, kampanyanın süresinin olmadığını ve vatandaşların ilgisi doğrultusunda devam edeceğini belirterek, şöyle konuştu "Kitap okumaya merakım lisedeyken vardı ancak şimdi yok. Başlatmış olduğum kampanyayla ben de yeniden kitap okumaya başladım. Roman, hikaye, dini kitaplar... Genelde bu tür kitaplar okunuyor. Arkadaşların içeceği iki bardak çaydan bana bir zarar olmaz, yeter ki vatandaşlar kitap okusun. Kitap okuyanların konuşma kültürünün artacağına inanıyorum."

MÜŞTERİLER MEMNUN

Kafeye gelerek kitap okuyan müşterilerden Yunus Tosunoğlu ise kampanyanın kendisine ilginç geldiğini dile getirerek, şunları kaydetti:
"İlk defa böyle bir uygulamaya rastladık. Artık günümüzde kimsenin kitaplara aşinalığı yok. Televizyon ve bilgisayar gibi şeylerle ilgileniyorlar. Bu kampanya bizim için bir fırsat. İnşallah herkes kitap okuma alışkanlığını elde ederse daha güzel olur. Burada isteyen istediği kitabı okuyabiliyor."

Kaynak: Posta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder