30 Mayıs 2013

50 bin kitabı için depo kiraladı

İzmir’de Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet Özer, 50 bin kitabı için depo kiraladı. Yrd. Doç. Dr. Özer, bugüne kadar kitaba yaptığı yatırımla, her biri 250 bin liradan 3 daire satın alınabileceğini söyledi.

Kütahya’nın Simav İlçesi’nde doğan 53 yaşındaki Mehmet Özer’in, elektriğin olmadığı yıllarda gaz lambasının ışığı ile başlayan kitap okuma tutkusu, 50 bin kitap kazandırdı. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet Özer, beş yıl öncesine kadar okulda dersten çıkıp kaldırımda kitap sattığını söyledi. Kaldırım kitapçılığını, kitapları daha uygun fiyata satın alabilmek için yaptığını vurgulayan Yrd. Doç. Dr. Özer, kitaplarını portakal kasasında 60 metrekare genişliğindeki depoda saklıyor. Yrd. Doç. Dr. Özer, "Kitaplarımı ezilmemeleri için kasaya koydum. karışık gibi görünse de şiir, roman, hikaye, dünya klasikleri hepsinin yeri belli. İstediğim kitabı en geç 10 dakika içinde bulurum" dedi.

'KİTAP YATIRIMIMLA ÜÇ DAİRE ALIRDIM'

Kitaba yaptığı yatırım ile her biri 250 bin liradan üç daire satın alınabileceğini söyleyen Özer’in EVKA 4 Semti'nde bir dairesi var. Yrd. Doç. Dr. Özer, "Kitaba yatırım yaptığım için hiç pişman değilim. Kimsenin yapmak istemediği, külfetine katlanamadığı bir şeyi yapıyorum. Bu uygarlık tarihi birikimi. Bağışlamayı da düşünmüyorum. Akademisyen olduğum için bu kitapları kullanıyorum. Ölürsem, çocuklarımla konuştum; almak istediklerini alacaklar diğerlerini vakfa bağışlayacaklar. Bunların arasında sadece 300 adet basılmış kitap da var, sağ, sol Kürtçülük, Türkçülük, milliyetçilik akımlarıyla ilgili yazılanlar da" dedi.

ÖĞRENCİLER SADECE DERS KİTABI OKUYOR

Kendisinin Cemil Meriç ve Ali Şeriati etkisinde kaldığını vurgulayan Yrd. Doç. Dr. Özer, öğrencilerinin ders kitabı dışında kitap okumadığından yakınarak, "Okulda öğrencilere kitap özeti hazırlıyoruz onu bile okumak istemiyorlar. Özellikle ALES için 'hap kitap' okuyorlar. Onlara 'Bununla başarılı olamazsınız ana kitaplara dönmek zorundasınız' diyorum. Kitap insanı iyileştiriyor, zenginleştiriyor" dedi.

Kaynak: Haber Ekspres

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder