11 Mayıs 2013

Köyde kitap okuma yarışması

Kaş'a bağlı Çavdır Köyü'nde 'Bir Köy Aydınlanıyor Kitap Okudukça' adlı yarışma düzenlendi. KAŞ Kaymakamlığı ve Kaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nce Kaş'a bağlı Çavdır Köyü'nde 'Bir Köy Aydınlanıyor Kitap Okudukça' adlı bir kitap okuma yarışması düzenlendi.

Projeyle köyden yetişkin 28 kişiye, Kaş Kaymakamlığı'nca üçer kitap dağıtıldı. Bu kitaplar Halide Alptekin'in 'Şehadetname', Nabizade Nazım'ın Türk edebiyatının ilk realist köy romanı olan 'Karabibik' ve Grigory Petrov'un 'Beyaz Zambaklar Ülkesinde.' Yetişkinlere bu kitapları okunmaları için iki ay süre verildi. İki ay sonunda 28 yetişkine, okudukları üç kitapla ilgili bir sınav yapıldı. Sınavda üç kitapla ilgili, çoktan seçmeli 30 soru soruldu ve sınav sonunda 9 kişi finale kaldı.

Final yarışması, Çavdır Köyü İlköğretim Kurumu'nda yapıldı. Yarışmayı Kaş Kaymakamı Selami Kapankaya, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Ali Türkoğlu, öğretmenler ve Çavdırlılar izledi. Çavdır İlköğretim Kurumu Müdürü Necat Albayrak'ın sunduğu final yarışmasında Ayşegül Buğra, Gülsüm Ulutaş, Huriye Güvenç, Esma Layık, Yusuf Güvenç, Raziye Güvenç, İbrahim Özkan, Mustafa Güvenç ve Leyla Kulaksız yarıştı. 10 sorulu, yanıtları çoktan seçmeli olan yarışma sonunda Ayşegül Buğra, İbrahim Özkan ve Gülsüm Ulutaş 9'ar soruyu doğru yanıtladı. Yedek sorularda yarışmanın birinciliğini 110 puanla Ayegül Buğra, ikinciliği 100 puanla İbrahim Özkan, üçüncülüğü 90 puanla Gülsüm Ulutaş kazandı.

Yarışmanın birincisi Ayşegül Buğra'ya dizüstü bilgisayar, ikinci İbrahim Özkan'a mutfak robotu, üçüncü Gülsüm Ulutaş'a ütü hediye edildi. Tüm yarışmacılara birer plaket, katılım belgesi ve okudukları üç kitap hediye edildi. Yarışmada birinciliği kazanan Ayşegül Buğra, sekiz çocuklu bir ailenin kızı olduğunu belirterek, "Okumayı çok istemiştim. Ama yoksulluktan okuyamadım. Şimdi evliyim, üç çocuğum var. Okuma özlemimi kitap okuyarak tatmin etmeye çalışıyorum. Çocuklarımın eğitimine katkıda bulunuyorum" dedi. İkinci İbrahim Özkan da ziraat mühendisi olduğuna değinerek, "Köylüme örnek olmaya çalışıyorum. Bunu kitap okuyarak göstermeye çalıştım" diye konuştu.

Kaş Kaymakamı Selami Kapankaya ise Çavdır Köyü'nde 'Okudukça Aydınlanır Bir Köy' projesiyle seraya , çiftçiliğe giden köylülere okuma alışkanlığı kazandırmayı amaçladıklarını bildirdi. Kapankaya, şöyle devam etti: "Okulla, aileler arasında köprü oluşturmayı, okulların birer kültür merkezi gibi işlev görmesini hedefledik. Okuyan velilerimizin çocuklarına örnek olmasını sağlayacağız. Okudukları kitaplar sayesinde velilerimiz birçok hediye kazandı. Onları teşvik etmeye devam edeceğiz. Bu projeyi, köylerimizde, beldelerimizde yaygınlaştırmayı düşünüyoruz."

Kaynak: Gerçek Gündem

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder