23 Ekim 2013

Dilenci, Dünyanın En Akıllı Adamından Para İsterse Ne olur?

Bir dilenci geldi fabrikaya az önce. Şaka değil adam ciddi ciddi zile bastı dilenmek için. Özgüvene bak. Tam çıkıyordum, kapıyı ben açtım. ‘Allah rızası için bir sadaka…’ dedi; nereden bilsin kime çattığını. Bunu içeri aldım. Dövecektim çünkü dayak yiyebilecek kadar sağlıklıydı; ökküz gibiydi. Sonra düşündüm hiçbir işe yaramayacaktı onu dövmem. Kulağını çektim ve kulağına şunları fısıldadım:
- Bir daha Allah rızası için demeyeceksin. Bu referansı kullanmayacaksın. Git 'şeytanın rızası için' falan de ama asla 'Allah rızası' deme; O’nun adını ağzına alma! Yaratıcı’yı bilen adamın hali bu olamaz. Allah’a inandığın halde böyle pejmürde böyle pençat böyle işe yaramaz olamazsın ki dilencilik hiç yapamazsın geri zekâlı…
Boynunu büktü:
- Ama abi niye öyle söylüyorsun. Allah bize vermiyor…
Kulağını biraz daha çekmek zorunda kaldım:
- Vermez tabii çünkü sen Allah’tan değil benden istiyorsun…

Erdal Demirkıran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder