30 Ekim 2013

NLP kişisel problemlerimizi nasıl çözer?

İnandığımız en önemli konulardan bir tanesi, neye başlarsak başlayalım değişim kendimizle başlar. Değişmeyen tek şey değişimdir. Herşey sürekli değişiyor. Kanımız şu anda yenileniyor, aldığımız her nefes yeni nefes, herşey sürekli değişiyor. Fakat insan da doğası gereği değişimden hep kaçınıyor, korkuyor, endişeleniyor. Çünkü belirsizlik rahatsız ediyor. Değişimin kendinden başlayacağına inanıyor olması gerekiyor kişinin. Eğer inanmıyorsa da zaten yaşam öyle gelişiyor ki değişim için zorluyor bazı insanları. Hatta bazı insanlar değişmekte o kadar çok direniyorlar ki, evrenin düzeni çok enteresan, onların başına kaza getiriyor değişmeleri için ya da hastalık bulduruyor ki bak diyor olmuyor bu yaptığın şey, değişmen için seni ben uyarıyorum.

Değişim insandan başlayacağı için insanın farklı bakış açıları olacağını, önce onu gösteriyor. Dolayısıyla farklı bakış açısına sahip olan insan için dünya değişiyor. Yani etrafa baktığınız zaman siz hep aynı gözle bakıyorsanız, hayatta hiç birşey değişmiyor olarak görüyorsunuz. Fakat NLP öyle birşey veriyor ki senin artık olayları başka görmeni, başka boyutlarda algılamanı, başka becerilerle davranmanı sağladığı için "Ne kadar ilginçmiş hayat", "Hmm ben şimdi anladım", "Hayat çok başka bir yer" diye sende değişiklik yapıyor. Bizim bakış açımız değişiyor ve olayları farklı algılamaya başlıyoruz. Tercihlerimiz değişiyor. Ve diyoruz ki aaa ne kadar ilginçmiş, ben onu hiç o şekilde görmemiştim... Kısacası NLP bize yeni davranışlar, yeni beceriler, yeni bakış açıları, hatta yeni inançlar sağladığı için kimliğimizde değişiklik oluyor. Kimliğimizde değişiklik olduğu için de NLP işe yarıyor.

Banu Gökçül / NLP Uzmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder