31 Ekim 2013

NLP'yi günlük hayatımıza nasıl geçirebiliriz?

İnsanlar soru sorarak düşünür. Düşünmek demek soro sormak demek. Ne, derede, nasıl gibi. Soru sorduğunuzda düşünürsünüz. Diğerleri düşünce değildir. Hayal kurmaktır, canlandırmaktır, kuruntudur ama düşünmek değildir. Düşünme bir sorunun cevabını aramaya düşünme denir. Dolayısıyla NLP insanların düşünmesini sağlayarak onların zihninde yeni boyutlar açıyor. Sabahları buzdolabınızın üzerine, mesela sabah soruları var, en güçlü sabah soruları diyorum ben ona, işte bugün beni ne heyecanlandırıyor, kimler beni seviyor, ben kimleri seviyorum, hayatımın amacı ne gibi size yaşadığınızı hatırlatacak, bugün hayatınızda iyi olan ne var, ne iyilikler olacak, ne yenilikler olacak, gibi sorular sizin bu gününüzün, bu sabahınızın yeni ve hiç kullanılmamış olduğunu farkettiriyor. Sırf bu soruları sorduğumuzda dahi günümüzün bir anda rengi değişecektir.

NLP'de en çok kullandığımız tekniklerden bir tanesi fizyolojiyi değiştirmek. İnsanların bedenleri her halet-i ruhiyede, her zihinin bir halinde her durumda farklı durur. Yani bir insan omuzları çökük, yüzü asık, ben mutluyum diyemez. Dimdik durup, güler yüzlü, ben mutsuzum da diyemez. Dolayısıyla sırf bedeninizi değiştirerek, sırf duruşunuzu değiştirerek, nefesinizi değiştirerek her türlü durumla başa çıkabilirsiniz. O halde yaşıyor olduğunuzda krizi kriz olarak algılamaz, krizi bir fırsata dönüştürebilecek bir bakış açısına sahip olursunuz. Kısacası fizyolojinizi, sinir sisteminizi değiştirirseniz krizi yönetirsiniz.

Banu Gökçül / NLP Uzmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder