27 Şubat 2012

Televizyon İzlemek Yerine 'Okuyorlar'

Akşehir Nihat Dayanık İlköğretim Okulu öncülüklerine devam ederek şimdi de velilere okuma alışkanlığı konusunda örnek teşkil ediyor. Veliler öğretmenlerden aldıkları ödünç kitapları evlerinde okuyarak hem çocuklarına örnek oluyor hem de kendilerini geliştiriyorlar

Nihat Dayanık İlköğretim Okulu geçen öğretim yılında "Bizimle 30 Dakikaya Var mısınız?" adlı bir proje başlatmıştı. Proje kapsamında veliler günlük 30 dakika kitap okumak üzere okula geliyorlardı.

Okulun birinci sınıf öğretmenleri bu yıl projeyi bir adım ileri taşıyarak biraz daha geliştirdi. Bu yıl birinci sınıf öğrenci velileri bir kütüphane gibi okula geliyorlar ve öğretmenlerden ödünç kitap alıp evlerinde okuyorlar.

Öğretmenler de velilerin okudukları kitapların listesini tutup, velileri okumaya teşvik ediyor.

“BİZLER OKUMUYORUZ  SADECE ÇOCUKLARIMIZA ‘OKU’ DİYORUZ”

Okulun destekleri sayesinde okumaya başladıklarını ve okumanın ne kadar zevkli olduğunu anladıklarını söyleyen 1. Sınıf öğrenci velilerinden Hatice Dinç: "Her anne – baba gibi bizde çocuklarımıza kitap okumasını öğütlüyorduk. Ancak, öğretmenlerimiz ile görüşürken fark ettik ki bizler ebeveynler olarak okumuyoruz. Çocuğumuza sadece OKU diyoruz. Onlara örnek olma adına okumaya başladık. Akşam televizyon izleme saatimizin yerini kitap aldı. Ailede herkesin elinde bir kitap olması mutluluk verici. Kitabımızı okuduğumuzda okuldan değiştiriyoruz. Öğretmenimizin okuduğumuz kitapların listesini tutması bizi öğrencilik yıllarımıza götürdü. Bayanlarla ev oturmalarımızdaki sohbetimizin bir bölümünü kitaplar oluşturmaya başladı. Hem çocuklarımıza örnek olduğumuz için, hem de okumanın zevkine geç de olsa vardığımız için mutluyuz." dedi.

“AMAÇ, EVDE KİTAP  OKUNMASINI SAĞLAMAK”

Proje ile ilgili bilgi veren Nihat Dayanık İlköğretim Okulu Okul – Aile Birliği Başkanı Refiye Varan, "Geçen öğretim yılında kitap okuma ile ilgili okulumuzda birkaç proje yürütüldü. Velilerin okuması ile ilgili olan BİZİMLE 30 DAKİKAYA VAR MISINIZ? Projesi idi. Ben de dahil olmak üzere sınıf rehber öğretmenimizin boş saatlerinde okula giderek okuma yapıyorduk. Evimizde kaldığımız yerden devam ediyorduk. Bu öğretim yılında veli okula gelmeden evinde kitap okuyor. Kitaplarımızı öğretmenlerimizin yardımıyla temin ettik. Ancak; Yeterli sayıya ulaştığımızı söyleyemeyiz. Kitap sayısının artırılması için çalışmalarımız devam ediyor." dedi.

İstasyon Gazetesi olarak velilere okuma alışkanlığı kazandırma konusunda çaba gösteren Nihat Dayanık İlköğretim Okulu idareci ve öğretmenlerini tebrik eder, diğer okullarımıza da örnek olmasını dileriz.

Kaynak: İstasyon Gazetesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder