19 Haziran 2012

Kitabı okudu, intihardan vazgeçti

Soma Anadolu Öğretmen Lisesi Müdürü Ünal Şan Manisa Valisi Halil İbrahim Daşöz’ü makamında ziyaret etti. Gerçekleştirilen ziyarette konuşan Şan, 251 Bin Dev Öğrenci Projesi kapsamında öğrencilere temin edilen ‘Kendi Kutup Yıldızını Bul’ kitabını okuyan bir vatandaşın intihardan vazgeçtiğini söyledi. Şan, “Bu kitapları okuyarak benim dahi hayata bakış açım ve değer yargılarım değişti” dedi.

Soma Anadolu Öğretmen Lisesi Müdürü Ünal Şan Manisa Valisi Halil İbrahim Daşöz’ü makamında ziyaret etti. Ziyarette Müdür Şan, Milli Eğitim Bakanlığınca hayata geçirilen ‘Okullar Hayat Olsun’ projesi kapsamında Anadolu Öğretmen Lisesi’nde halkın katılımıyla güzel etkinlikler gerçekleştirdiklerini söyledi.

Vali Daşöz’e yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi veren Müdür Şan, “Bu proje ile okulların daha canlı tutulması ve daha çok etkinliğe ev sahipliği yapılması hedefleniyor. Okulumuzda 3 haftadır pazartesi günleri 21.30 – 23.00 saatleri arasında okuma etkinliği düzenliyoruz. Okuma etkinliğine veliler ve mahalle sakinleri, özellikle de hanımlar büyük ilgi gösteriyor. Öğrencilerin okuma alışkanlıklarının geliştirmesi amacıyla 251 Bin Dev Öğrenci Projesi kapsamında öğrencilere temin edilen kitapları okumaları için velilerimize ve mahalle sakinlerine veriyoruz. Bastırılan kitapların her biri birbirinden değerli. Ben kendim de çok keyif alarak okuyorum. Okuma gecelerine katılan velilerimiz ve mahalle sakinleri bu kitapları çok beğendiler. Özellikle ağır bir hastalığı olan ve ‘Kendi Kutup Yıldızını Bul’ isimli kitabı okuyan bir bayan duygularını benimle paylaştı. Bu bayan ağır hastalığı nedeniyle intihar etmeyi düşündüğünü ancak bu kitabı okuduktan sonra hayata bakış açısının değiştiğini, yaşama sevincinin arttığını ve intihar etmekten vazgeçtiğini söyledi. Bunun gibi daha pek çok örnek var. Bu kitapları okuyarak benim dahi hayata bakış açım ve değer yargılarım değişti. Bir kayınvalide ile damadın arasında geçimsizlik vardı ve kayınvalide damadını sürekli kötülüyordu. Ben de bu kayınvalideye damadını kötülemek yerine övmesini ve sevmesini söyledim. Bu kişi de benim tavsiyeme uyarak damadı hakkında iyi sözler söylemeye başladı ve şimdi araları düzeldi. Ben de bundan çok mutlu oldum. Kısaca 251 Bin Dev Öğrenci projesi kapsamında öğrencilere temin edilen kitaplar çocuklarımız ve gençlerimizin yanı sıra yetişkinler için de çok iyi bir kaynak oldu. Herkesin ders alabileceği ve yararlanabileceği pek çok hikaye ve yazı var” diye konuştu.

Ziyaretten duyduğu memnuniyeti belirten Vali Daşöz ise, proje kapsamında bastırılan kitapların okuma alışkanlığını geliştirmeye çok büyük faydası olduğunu söyledi. Vali Daşöz, “Proje için temin edilen kitaplar, çocuklarımızın kitap okuma alışkanlıklarını geliştirmeyi,  kitapla olan ilişkisini, kitaba olan sevgisini artırmayı amaçlıyor. Ayrıca onların kişisel gelişimlerini olumlu etkilediklerini düşünüyorum. Proje kapsamında temin edilen kitaplarımızı öğrencilerimize vermeden önce birçok öğretmenimiz okuyor. Onların yüreklerinde sevgiyi ve saygıyı geliştirecek, genel kültürlerini artıracak her anlamda onlar için yararlı olacağını düşündüğümüz kitaplar seçiliyor. Bu kitaplarla çocuklar aynı zamanda pek çok eser meydana getirecek. Kitaplardan ve diğer etkinliklerden kaynak sağlıyorlar ve onunla da kendilerinin karar verdikleri eserleri yapıyorlar. Bildiğiniz gibi Salihli’ye Planetaryum ve Gözlemevi, Akhisar’a Anfi Tiyatro yapımı konusunda çocuklar karar aldı ve protokolleri imzalandı. Ayrıca, kaynağını çocuklarımızın temin ettiği 3 gün süren Sevgi Festivali düzenlediler” dedi.

Kaynak: Manisa Haber Gazetesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder