25 Haziran 2012

Malatya'da 70 Bin Öğrenci 2 Milyon 511 Bin Kitap Okudu

Malatya Valiliği'nin yürüttüğü "Malatya Okuyor" kampanyasına katılan 70 bin ilköğretim ve lise öğrencisinin 2011-2012 eğitim öğretim yılında 2 milyon 511 bin kitap okuduğu bildirildi.

Malatya Valisi Ulvi Saran, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 3 yıl önce başlattıkları kampanya kapsamında her yıl öğrencilerin bir önceki yıla göre daha çok kitap okumaya başladığını söyledi.

Geçen yıl öğrencilerin 2 milyon 36 bin kitap okuduğunu anlatan Saran, bu yıl 2,5 milyonu aşkın kitap okumayı hedeflediklerini ve bunu yakaladıklarını kaydetti.

Vali Saran, kampanyaya Malatya'daki ilköğretim ve liselere devam eden 150 bin öğrenciden 70 bininin katıldığını ifade ederek, bu çocukların geçen eğitim öğretim yılında 2 milyon 511 bin kitap okuduğunu belirtti.

Gelecek eğitim öğretim yılı için 3 milyon kitabı aşmayı amaçladıklarına değinen Saran, kampanya ile öğrencilerde kitap okuma alışkanlığının bir davranışa dönüştürülmesini sağlamayı hedeflediklerini dile getirdi. Saran, bunun da zorlayarak ve dayatarak değil, sevdirerek, gönüllü bir süreç içerisinde kazandırılmasını sağlamaya çalıştıklarını ve başarılı olduklarını söyledi.

Öğrencilerin tatlı bir rekabet ortamı içerisinde okumaya giriştiğini belirten Saran, 8 ayda öğrenci başına 30'u aşan kitap ortalamasını yakaladıklarını anlattı.

Saran, öğrencilere yaz tatilinde de kitap okumalarının telkin edildiğini vurgulayarak, tatilde okudukları kitaplarla birlikte yılda 30'un üzerinde kitap okumalarının onların kişilik ve kariyer gelişimleri için önemli bir kazanım olduğunu sözlerine ekledi.

Muhabir: Yeter Erdine   Yayıncı: Cemal Coşkun

Kaynak: AA   Alıntı: Haberciniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder