16 Temmuz 2012

87 Yaşında "Kitap Kurdu"

Manyas ilçesinde çiftçilik yapan 87 yaşındaki Hasan Basri Girgin, ilerleyen yaşına rağmen kitabı elinden bırakmıyor.

Dereköy'de oturan, 3 çocuk ve 6 torun sahibi Hasan Basri Girgin, köyünde çok kitap okumasıyla biliniyor. Köyün "kitap kurdu" olan Girgin, ilköğretimden sonra okuyamamanın acısını, ilerleyen yaşına rağmen adete kitaplardan çıkarıyor.

Girgin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1925 yılında Dereköy'de doğduğunu belirterek, 1932 yılında köylerinde ilkokul olmadığı için 4 kilometre uzaktaki Salur beldesindeki okula gittiğini anlattı.

Bu okula devam edebilmek için ailesinden uzak kaldığını ifade eden Girgin, "Beldeye yakın Börülceağaç köyündeki akrabalarımın yanında kaldım. Bu köy beldeye 2 kilometre mesafedeydi. Yürüyerek gidip geldiğim ilkokuldan güç şartlar altında mezun oldum" dedi.

İşlerinin çokluğu ve orta okulun Bandırma ilçesinde olması nedeniyle eğitim öğretimine devam edemediğini dile getiren Girgin, şunları kaydetti:

"Okula gidemedim, ama okuma merakım hiç bitmedi. Yıllar önce torunlarım, Bandırma'da liseye gitmeye başlayınca biz de onlara bakmak için gittik. Ben, orada canım sıkıldıkça kitap okumaya başladım ve gün geçtikçe okuma sevdam arttı. Bugüne kadar okuduğum kitapların sayısını hatırlayamıyorum. Köyümüzün imamı da sağ olsun bana tarihi ve dini içerikli kitaplar veriyor, onları da okuyorum. Okumak çok güzel. Yeni şeyler öğrenmenin yanı sıra hafızamız da dinçleşiyor."

"Okumanın yaşı yoktur" diyen ve son 30 yıldır kitabı elinden bırakmayan Girgin, gözlerinin sağlıklı olduğunu, gözlük kullanmadığını da söyledi.

Muhabir: Süleyman Özaydın / Zafer Akpınar

Yayıncı: Haluk Yüksel

Kaynak: AA Haberciniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder