05 Ekim 2012

Bağcılar"dan Anadolu"ya Kitaplarla Gönül Bağı

İstanbul'un Bağcılar ilçe Belediyesi tarafından başlatılan ‘Gezgin Kitap’ projesi kapsamında Afyonkarahisar Kazım Özer İlkokulu’nda 600 kitabın dağıtımı gerçekleştirildi.

Bağcılar Belediyesi, Bağcılar Kaymakamlığı ve Bağcılar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ortaklaşa düzenledikleri ‘Gezgin Kitap Projesi’ kapsamında öğrencilerden toplanan ve içerisinde Afyonkarahisar’ında olduğu Anadolu’nun çeşitli illerinde dağıtılmak üzere Bağcılar’dan yola çıkan 60 bin kitap. Afyonkarahisar’a ulaştı. Afyonkarahisar’ın merkez, Şuhut, Salar, Çobanlar ve Bolvadin ilçelerinde gerçekleştirilecek kitap dağıtımlarının ilki Kazsım Özer İlkokulu'nda yapıldı. Kitap dağıtım törenine Afyonkarahisar Valisi İrfan Balkanlıoğlu, İl Milli Eğitim Müdürü Metin Yalçın, Bağcılar Belediye Başkan Vekili Yavuz Subaşı ile Bağcılar İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Aziz Erdoğan, Kazım Özer İlkokulu Müdürü Fadime Çetin, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.

Gerçekleştirilen törende konuşan İl Milli Eğitim Müdürü Metin Yalçın, okumanın önemini vurgulayarak, “Milli eğitim olarak okuma alışkanlığını kazanma, kitap sevgisi konularında elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Tabii bizim çabamız tek başına yetmez. Bu konuda öğretmen ve öğrencilere büyük görevler düşüyor. Öğrencilerimizin kitap okuma sevgisini kazanmasında bugün burada dağıtımını yaptığımız kitapların büyük faydasının olacağını düşünüyorum” dedi.

Bağcılar İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Aziz Erdoğan ise, 3 yıl önce başlayan projenin asıl mimarlarından birinin Vali Balkanlıoğlu olduğunu kaydederek, “Bağcılar’dan Anadolu’ya kitap köprüsü kurmaya, kitaplarla gönül bağı kurmak için yola çıktık” derken; Bağcılar Belediye Başkan Yardımcısı Yavuz Subaşı da, Türkiye’nin geleceği olan çocukların yetişmesine katkıda bulunmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.

Törenin son konuşmasını yapan Vali İrfan Balkanlıoğlu ise okuma alışkanlığı nın çok önemli olduğunu söyleyerek, kitap okumanın bir insanın gelişimindeki faydalarına değindi. Kitap okuyan her öğrencinin bütün derslerinin iyi olacağını belirten Vali Balkanlıoğlu, “Kitap okuyan çocuklar dersi daha iyi anlar, söylenilen bir şeyi daha iyi kavrar, çünkü sürekli beyni çalışmış olur” dedi. Çocuklara zamanlarını bilgisayar ve televizyon başında geçirmek yerine kitap okuyarak geçirmeleri gerektiğini de kaydeden Vali Balkanlıoğlu, “Hayatınızın her alanında size gerekli olan bilgi ve beceriyi okuyacağınız kitaplar sizlere verecektir” diye konuştu.

Konuşmaların ardından sınıflara çıkan protokol üyeleri öğrencilere kitap dağıttı.

Kaynak: Haber Yurdum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder