01 Ekim 2012

Okumak insana güven kazandırıyor

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Baş Denetçisi Yusuf Ziya Özcan, okumanın insana özgüven kazandırdığını belirterek, "Dilimize sahip çıkmalıyız. Gençlerimizi bu yönde teşvik etmeli ve dilimizi düzgün kullanmalarını sağlamalıyız. Dilimizi yeni nesillere sevdirelim" dedi.


Üç haftalık denetim için Bursa'da bulunan MEB Baş Denetçisi Yusuf Ziya Özcan, 7 Merkez ilçede görevli idarecilere bir seminer verdi. OİB Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde gerçekleştirilen seminere İl Milli Eğitim Müdürü Atilla Gülsar da katıldı. Bursa yeni sisteme geçişte en sorunsuz iller arasında yer aldığını belirten Gülsar, "Bursa'da görev yaptığım için kendimi şanslı görüyorum. Yeni yıla yeni sistemle başladık ve en sorunsuz iller arasındayız. Bursa geçtiğimiz yıl gerek SBS ve gerek ÖSS sınavlarında başarılı bir yıl geçirdi. İller sıralamasında ilk dörtte yer aldı. Bu başarılar idareci ve öğretmenlerimizin çalışmalarıyla oldu. Yapılan çalışmalardan dolayı idareci ve öğretmenlerime bir kez daha teşekkür ediyorum" dedi.

Bursa'ya en son 4 yıl önce geldiğini belirten MEB Baş Denetçisi Yusuf Ziya Özcan, "Bursa'nın son yıllarda çok değiştiğini ve geliştiğini gözlemledim. Birçok okula ziyaretler gerçekleştirdik. Özellikle hayırseverlerimizin eğitime kazandırdığı okulların Türkiye'ye örnek teşkil ettiğini düşünüyorum" dedi.

Öğretmenlik mesleğinin sevgi üzerine kurulan bir meslek olduğuna vurgu yapan Özcan, özgüvenin ve inanmanın başarıyı getireceğine inandığını söyledi. Özcan, "PİSA testlerinde üst sıralarda yer alan Finliler en çok kitap okuyan toplum olarak karşımıza çıkıyor. İdarecilerimiz ve öğretmenlerimizi bol bol kitap okumalı ve öğrencilerimizi de kitap okumaya teşvik etmeli. Okumak insana özgüven kazandırır" dedi.

Dilin önemine vurgu yapa Özcan, "Ülkemizde kullanılan çok yabancı dil bulunuyor. Dilimize sahip çıkmalıyız. Gençlerimizi bu yönde teşvik etmeli ve dilimizi düzgün kullanmalarını sağlamalıyız. Dilimizi yeni nesillere sevdirelim" dedi.

Kaynak: Bursa Hakimiyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder