02 Aralık 2012

Gençler Valizleri toplayın Avupa’ya gidiyoruz

Başlıktaki söz bana ait olmasa da nicedir yazmayı düşündüğüm yazım için mutabık olunca hemen klavyenin tuşlarına sarıldım. Eskiden olsaydı ‘kaleme sarıldım’ derdim.. Teknoloji işte..

Evet valizleri toplayın Avrupa’ya gidiyoruz. Yediden yetmişe herkes bu yolculuğa dahil.

Yalnız göç yok. Avrupa’dan emanetleri alıp geleceğiz..

Tarık Bin Ziyad şimdinin kişisel gelişim programlarına taş çıkartan bir kararlılıkla gemileri yakınca İspanya’da bir güneş doğdu. Tarihin altın sarısı sayfalarını süsleyen Endülüs Emevi Devleti kuruldu. Endülüs ilimde irfanda o kadar ilerledi ki tarih kitaplarında 100 binlerce adetten oluşan el yazması kitap koleksiyonlarından  bahsedilir.

Ve Avrupa o tarihlerde şimdinin Avrupa’sı değildir. Öğrencilerini , gençlerini Endülüs’e gönderirler. Mezun olan öğrenciler ülkelerine dönerler ve Rönesans ve Reform hareketlerinin öncülüğünü yaparlar. Ve hızla gelişir Avrupa..

Akşam haber bültenlerinde 2012 senesinde 61 bin kişinin Avrupa’ya gezi ve eğitim için gittiğini duyunca geçmiş aklıma geldi. Ülkemiz çocukları uçaklarla ülke ülke geziyorlar artık.. Yarınların Türkiye’sini inşa edecekler.

Ve yine haberler de dinlediğime göre 2013 hedefi 70 bin kişinin Avrupa’yı ziyaret etmesi.

Uluslar arası arenalarda bir satranç oyunu oynar gibi hamlelerin yapıldığı günümüz şartlarında hedef ileriye bakma zamanıdır. Zaman dünya insanlığı için , dünya barışı için gelişim ve değişim zamanıdır.

Haydi gençler Avrupa’ya gidiyoruz. Gittiğimiz yerleri imar etmeye, aydınlık yarınları inşa etmeye gidiyoruz.

Fatih Bircan – Eğitimci Yazar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder