25 Şubat 2013

Mutlaka Başarılı Olma Sanatı (Abdulkadir Akgündüz)


Abdulkadir Akgündüz'ün bu iddalı sözlerini seviyorum :)) Bazıları çok kızıyor ağır eleştiriyor ama ben gerçekten seviyorum. Aslına bakarsanız insanlarımızın buna ihtiyacı var. Tabiri caizse biraz dürtüklenmeye hadi denmeye ihtiyacımız var. Sayın Akgündüz de bunu çok iyi yapıyor. Her kitabının altında benzer ifadeler vardır. Mesela bu kitabının başlığının altında parantez içinde "Bu kitabı okumadan hayata atılmayın!" yazar. Dediğim gibi bazı kişisel gelişimciler ağır eleştiriyor bu ifadeleri. Hatta bir kitabı var "Profesyonel Patronların Başarı Sırları" isminde... Bir edebiyatçı arkadaşım şöyle ilginç bir eleştiride bulunmuştu: "Yahu kardeşim bir insan bir alanda bilgi veriyor ya da konuşuyorsa o konuda en iyi olmalıdır, yani profesyonel patron kimdir meselesini anlatıyorsan sen en profesyonel patron olmalısın ki karşındakine de işte profesyonel patronluk budur diyebilesin" diye bir yorum yapmıştı. Muhakkat doğruluk payı vardır. Bu yorumu hiç de eleştirmedim ama zihnim hemen başka bir yerde başka biriyle yapılan bir konuyu çağrıştırıp olayla bir kıyas yaptı. İşte bir başka kişiyle farklı bir zamanda geçen konuşma: "Bir insanın bir konuda yorum yapması için illa onu uygulamış, gerçekleştirmiş olması gerekmez." dedikten sonra beni şaşırtan ve hakkaten de doğru haa diye ağzımın açık kaldığı :)) şu yorumu eklemişti: "Erkek bir kadın doğum uzmanını düşün, doğum hakkında herşeyi bilir, adam o işin ihtisasını yapmış yahu... Biri gelse dese ki, sen erkeksin doğurmamışsın ki nerden bilesin doğum hakkında bilgileri dese sence de saçma olmaz mı. E o zaman bu demek oluyor ki, bir konuda konuşmak için bilgi önemlidir..."

Yorum sizin artık bu konuda. Şimdi kitaba dönelim. Uzun süredir elimde olmasına rağmen yeni okuma fırsatı buldum kitabı. Sayın Akgündüz başarı hakkında oldukça değerli bilgiler arşivlemiş bu kitabında. Bunları oldukça güzel örneklendirmelerle de zenginleştirmiş içeriği. Her ne konuda olursa olsun başarı yolunda verdiğiniz mücadelere size çok destek olacağına eminim. Okumanızı tavsiye ettiğim kitaplar arasında. Zaten bu yüzden yazıyorum buraya :)) İkincisi başarı yolunda verilen mücadelede ihtiyacımız olanları her yönüyle ele almış. Kısacası ufku geniş bir kitap olmuş. İyi okumalar diliyorum.

Buyrun bu da kitabın arkasındaki yazıdan bir kesit:

Şahsî ve sosyal hayatta, iş hayatında, okulda, her alanda etkili ve pratik yollardan 'mutlaka' başarılı olmak istiyorsanız, bu kitap tam size göre!Bütün karakteristik özellikleriyle başarılı bir kişinin dünyasını ayakta tutan temel direkleri merak ediyorsanız, bu kitap tam size göre!Akademik ve aktüel gerçeklerin harman edilmesiyle hazırlanmış bir başarı kitabına ihtiyacanız varsa, bu kitap tam size göre!Başarıya ulaşmak, hedeflerinizi gerçekleştirmek, ideallerinize kavuşmak sizin için bir mecburiyetse, bu kitap tam size göre!

1 yorum:

  1. en son 20 yıl önce bu tarz kitaplar okumuştum. dahası kitabın 2. sayfasında " 70. sayfaya kadar okuyunuz eğer kitabın işinize yaramadığını düşünüyorsanız. kitabı okumayın" diyordu bende o gün bu gündür okumuyorum. ama kim istemez ki başarılı olmayı, kariyer yapmayı , saygın olmayı elbette çok güzel olurdu.
    telkinlerinizi ciddiye alıp ilk fırsatta okuyacağım...

    YanıtlaSil