07 Temmuz 2013

Yazarların tatil kitapları!

“Bu tatil ne okusam” diye düşünüyorsanız işte size Türk Edebiyatı’nın saygın kalemlerinin tatildeki okuma listeleri ve önerileri.
(İPEK CEYLAN ÜNALAN / VATAN)


Müge İplikçi

Tatilde okumak üzere bavuluma ilk olarak David Harvey’in “Postmodernliğin Durumu” ve “Umut Mekânları” kitaplarını koydum. Bunun dışında gençlere Philip Reeve’in çevre konularına, insana ve sevgiye dair anlattığı “Cehennem Makineleri” kitabını öneriyorum. Yetişkinlere ise bu yaz hem bir şiir kitabı hem de bir roman önermek istiyorum. Şiir kitabı olarak Mehmet Yaşın’ın “Evden Kaçan Çocuk” ve roman olarak Luigi Pirandello’nun yazdığı “Biri Hiçbiri Binlercesi” kitabı, insanın varoluşunun öyküsünü yeniden keşfetmek için ideal.


Ahmet Ümit

Bu yaz okuyacağım kitapların ayrı bir önemi var benim için. Çünkü bu yaz 20’li yaşlarımda okuduğum kitaplarımı bavuluma koydum. Tabi bir önemi daha var direniş kitapları olmasını özellikle tercih ettim. Çünkü Gezi Parkı ruhunu anlayabilmem için bu kitapları okumam gerekiyordu. Antro Madrox’un Atilla İlhan çevirisiyle yayınlanan “Umut” romanı, Nikolai Ostrovsky’nin “Ve Çeliğe su verildi” ve Mihail Şolohov’un “Durgun Akardı Don” bu yaz özellikle okuyacağım romanlar. Ve yine yazın vazgeçilmezi olarak önerebileceğim bir klasiği de bavuluma koymayı ihmal etmedim; Maksim Gorki’nin “Ana” kitabını.


Pınar Kür

Yaz ya da kış kitabı diye bir ayrım yapmıyorum kitaplar arasında. Zaten tatile çıkarken yanımda mutlaka kitaplarım olur. Çünkü okumak, benim için hem büyük bir keyif hem de işimin bir parçası. Şu anda plajdayım ve elimde Amin Maalouf’un “The First Century After Beatrice” kitabı var sanırım tatilimi bu kitabı okuyarak geçireceğim.


Nazlı Eray

Kitaplar benim vazgeçilmezim olduğu için her zaman yanımda olurlar. Bu yaz özellikle yazarların iç labirentlerinde dolaşabileceğim kitapları tercih ettim. Jean-Christophe Grange’den “Kaiken”, Fernando Pessoa’dan “Pessoa Pessoa‘yı Anlatıyor” ve Boris Vian’ın “Günlerin Köpüğü” ilk okuyacağım kitaplar.


Zülfü Livaneli

Benim için tatil kitabı diye bir şey yok. Çünkü her zaman yanımda kitap olur. Belli yazarları yeniden okumanın insanı beslediğini düşünüyorum. Her yaz belli yazarları yeniden okurum. Geçen yıl bu Dostoyevski’ydi, bu yıl Gabriel Marquez’in romanlarını tekrar okuyorum. Mesela şu an elimde “Kolera Günlerinde Aşk” var. Yıllar önce okumuştum. Bu tür üsluplu yazarları her okuyuşunuzda yeni bir şeyler keşfedersiniz. Thomas Mann da bunlardan biri. O yüzden okurlarıma da yaz tatillerinde bavullarına üsluplu yazarların romanlarını koymalarını tavsiye ederim.


Mario Levi

Özellikle yaz aylarında kitap okumanın ayrı bir güzelliği olduğunu düşünüyorum. Şu an bir roman yazıyorum ve onu bitirmek için uğraşıyorum.

Ancak bir sonraki kitabımı öykü olarak yazmak istediğimden bu yaz bavulumda Anton Çehov’un bütün öyküleri var.

Kaynak: Vatan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder