30 Ekim 2013

Beden dilimizi değiştirebilir miyiz?

Beden dilimizle ilgili en önemli nokta geri bildirim almaktır. Yani başkaları ben konuşmadan benim beden dilime baktığı zaman ne algılıyor. Beni tanıdıktan sonra değil, beni tanımadan önce, sadece benim beden dilime bakarak. Bu geri bildirimleri aldıktan sonra pozitif yönlerimi ve negatif yönlerimi bir değerlendirmem gerekiyor. Acaba ben insanların hoşuna gitmeyen ve eleştirdikleri beden dilimde neler üzerinde çalışabilirim. Herşey değişir mi? Hayır. Hepsini değiştiremeyiz. Zaten değiştirmeyi öneriyor muyuz? Bu da hayır. Neden? Çünkü sahte olabilir. Sızıntı yapar. Sızıntı yapınca karşı taraf bunu anlar.

Burda bizim yapmamız gereken, tokalaşırken güçlü tokalaşmıyorsun derlerse eğer buna dikkat edebiliriz. Göz temasın eksik diyorlarsa bize daha uzun süreli göz teması kurmaya özen gösterebiliriz. Jestlerinizi ve mimiklerinizi çok ekonomik kullanıyorsunuz, bu da sizin duygusuz ve duygularını ifade etmeyen soğuk ve mesafeli bir kişi olarak algılanmanıza neden oluyor diye bir geri bildirim alıyorsak o zaman biraz daha hissederek, dikkat ederek, düşünerek vücut dilimizi kullanmaya özen göstermeliyiz.

Özlem Çakır / İmaj - İletişim Danışmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder