30 Ekim 2013

İyi bir tokalaşma nasıl olmalı?

Tokalaşma çok önemli. Çünkü birileriyle ilk karşılaştığımız zaman ilk verdiğimiz enerji o, ilk verdiğimiz elektrik. Yani kendimizle ilgili esasında şunu söylüyoruz, ben ciddi bir insanım, adam gibi bir insanım, bana güvenebilirsin ya da bana güvenme mesajı veriyoruz. Ben de kendime güveniyorum ya da güvenmiyorum mesajı veriyoruz. Ayrıca iletişime hazırım, açığım, kendimle barışığım ve olumlu düşünen bir insanım mesajını da ilk etapta hem yüz ifademiz hem de tokalaşmamızla veriyoruz. Çok önemli! Tokalaşmanın doğal olması lazım. Yani ben şöyle tokalaşırsam şu mesajı veriyorum gibi kaygılarla yaparsak zaten bunu sahte, planlanmış ve önceden hazırlanmış bir senaryo olduğu karşı taraftan hissedilir. Son derece doğal, zaten birileriyle tanışmaktan keyif alıyorsak, sosyal bir insansak zaten olması gereken şey bu.

Medeni insanlar, sosyal insanlar gülümseyerek, son derece doğal bir şekilde birbirleriyle tokalaşırlar, tanışırlar ve kendilerini tanıtırlar. Dolayısıyla doğal olması çok önemli. Göz temasının kurulması çok önemli. Vücutça tokalaştığımız kişiye dönük olmamız çok önemli. Hafifçe bir tebessüm ve tanıştığımıza memnun oldum demek çok önemli. Tokalaşırken eli gevşekçe tutmamak lazım esasında. Kendisine güveni olan insanlar ve tanışmaktan mutlu olan insanlar karşı tarafın canını yakmadan ve çok sert olmadan ama güçlü bir şekilde kavrayarak tokalaşmalılar.

Özlem Çakır / İmaj - İletişim Danışmanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder