20 Eylül 2014

Böbrek Taşı (Abdulkadir Avcı)

Yaklaşık 3 haftadır tedavi görüyorum. Sonunda 15 Mart Cumartesi günü ameliyat oldum. Tabi iyileşmek biraz zaman alacak. İman ettiğimiz birşey var ki o da hastalığın ve derdin, şifasının ve devasının Allah'tan geldiğidir. Amenna ve saddakna.

Malumunuz ki bir dert ve sıkıntı içerisinde olan insanın kalbi daha hassas ve kırılgandır. Daha hüzünlü bir halet-i ruhiye içerisindedir. Binaenaleyh üç kişinin duası daha makbul denmesinin nedeni de bu olsa gerek. Yaşlının duası, çocuğun duası ve hastanın duası. Hastalığım sırasında bu hüzünlü ruh haline ister istemez ben de girdim. Yaklaşık 25 gün acillerde sedyede serum yedim. İşin en acı yanlarından biri de bu anlarda hep yalnız oluşumdu. Bu durum kalbimin hassasiyetini daha da artırdı.

Yıllardır dilimden düşmeyen bir ifade vardır. Ne güzel özetler herşeyi:
"Hüzünle titreyen kalbe ince bir âh dokunur,
Kalbi kırık olanın kalbine Allah dokunur."

11 Mart gecesi yine hastanenin acilinde bir sedyede yatarken ve bir kolumda serum bağlı iken ve yukardaki ifadede olduğu gibi hüzünle titreyen bu kalpten, bir anda nağmeler dökülüverdi. Günlerce uğraşsam bir araya getiremeyeceğim bu kafiyeleri adeta bir solukta kalpten dudaklara, ordan da telefonumun not defterine döküverdim.

Biliyorum hangi kelimeleri bir araya getirsem yine bu böbrek taşı düşürmenin verdiği ızdırabı ifade etmeye yetmez. Ama aşağıda sizlere arz edeceğim mısralarla bu ızdırabı acizane anlatmaya çalıştım. Buyrun beğeninize sunulur:

BÖBREK TAŞI

Dinlemez hiç yaşı başı
Ne ızdırap böbrek taşı
Acı eder tatlı aşı
Ne ızdırap böbrek taşı

Sancıların sonu gelmez
Gözlerine uyku girmez
Çekmeyenler bunu bilmez
Ne ızdırap böbrek taşı

Acılardan sürünürsün
Aciz gibi görünürsün
Bir cefaya bürünürsün
Ne ızdırap böbrek taşı

Gece gündüz belli değil
Katlanmak hiç mümkün değil
İlaçlar da çare değil
Ne ızdırap böbrek taşı

Sancı gelir kıvranırsın
Feryad eder yalvarırsın
Aciz gibi davranırsın
Ne ızdırap böbrek taşı

Acillerde geçer günün
Her dakika olur zulüm
Kurtuluştur sanki ölüm
Ne ızdırap böbrek taşı

Üç beş tane serum yersin
Yine sancım geçmez dersin
Yüce Rabbim sabır versin
Ne ızdırap böbrek taşı

Herkes sana hekim olur
Şunu yap der şifa bulur
Bunu ancak çeken bilir
Ne ızdırap böbrek taşı

Sancıların gelir gider
Hayatını zindan eder
Yeter artık bitsin yeter
Ne ızdırap böbrek taşı

Bazen iğne fayda etmez
Ne yapsan da sancı gitmez
Taş düşmeden bu dert bitmez
Ne ızdırap böbrek taşı

Rabbim sabır ver sen bana
Geçer elbet günden güne
Abdulkadir şükret yine
Ne ızdırap böbrek taşı

Abdulkadir Avcı
11 Mart 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder