29 Nisan 2016

2016 MEB Sınav Görevi Ücretleri Ne Zaman Ödenecek?

2016 yılı içinde yapılan açıköğretim lisesi, açık öğretim ortaokulu, ehliyet yazılı sınavı gibi Milli Eğitim Bakanlığının yaptığı Merkezi Sistem Sınavları öğretmen, kurye, hizmetli ücretleri henüz ödenmiş değil. Normalde bir ay içerisinde ödenen sınav ücretleri bu kez maalesef 5 ay uzadı ve hala ödenmedi. Açıköğretim lisesi ve Açıköğretim ortaokulu sınavlarında salon görevlisi görevi alan öğretmenler oturum başına 5 saat ek ders ücreti alıyorlardı. Yeni bir düzenleme ile bu ücret yaklaşık 130 TL’ye kadar çıktı. Milli Eğitim Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı arasındaki gerekli düzenlemelerden kaynaklanan sorunların bu süre uzamasına sebep olduğu söyleniyor. Bu sınavlardan alınan ücretleri her okul kendi personelinin işlemini KBS’den yaparak ödüyordu. Yine KBS üzerinden sınav modülü adı altında bir buton açılarak buradan ödeneceği söylendi. Ama yine bakanlıktan bir ödeme emri gelmedi.

Yeni açıklanan bir habere göre ödeme kanalı yine değişti. Sınav merkezi olan okullar o gün görevli olan öğretmen listesini MEBBİS’ten görebiliyorlar ve isimlerinin karşısına göreve gelip gelmediği, başkan ya da gözetmen olarak görev yaptığı ve görev yaptığı salon numaralarını girip kaydediyor. Sistem görev yapan öğretmenleri bu modülden görüp otomatik olarak ücret taahhuk sistemine aktaracak ve ücretler bu vesileyle ödenecek şeklinde bir çalışma yapıldığı söyleniyor. Yine Bakanlığın yaptığı bir açıklamaya göre bu düzenleme yapılarak kısa sürede ücretlerin ödeneceği söyleniyor. Tabi bunların hiç birine tarih verilmiş değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder