06 Mayıs 2016

İlkyazda

Ey yâr, ben seni sevdiğimi söylediğimde
Beyzalı yağmurlar yağıyordu şehrine
Sükûta kesilmiştin, ağlamıştın
Yağmurlar karışmıştı mavi gözlerine
Sükûta durmuştun, durgunlaşmıştın
Mutluluğunu sükûtunda anlamıştım
Okumuştum gözlerini satır satır
Sanki hiç gerek yoktu sözlerine

Beyzalı yağmurlar altındaydık
Hasretin en serinkâr tahtındaydık
Göz kapaklarından iniyordu
Yağmur taneleri beyzalı, nazlı nazlı
Görenler süzülenleri gözlerinden
Ağladığını sanıyorlardı, ağlıyordun
Ağlıyordun beyaz yağmurlarla
Gözyaşlarına yağmurlar karışıyordu

Ben şiir okuyordum sana yürekten
Saçlarımızda, şakaklarımızda ıslaklıklar
Şiirin sesi birleşiyordu yağmurun sesiyle
Ferahfeza bir ezgi çınlıyordu yüreklerimizde
Ben şiir okuyordum sana cancağızım
Sen ezgisini söylüyordun ipek sesinle
Çok iyi geliyordu ikimize de yağmurlar

Beraberce söylüyorduk bir şarkıyı âsûde
Sultanîyegâhtan en nevâkâr seslerle
Kırk ikindiler dinmişti eleğimsağma altında
Yürüyorduk yürek yürek kadim nefeslerle
Yüreklerimizden tutuyordu bizi içli şarkılar

Henüz söylediklerim dibaceydi
Harflerin, hecelerin demindeydim
Kelimeleri, ezgileri birleştirmekteydim
Gül kokan mısralar dilimdeydi mavi ezgili
Efkunkâr düşler içindeydim
Yanı basındaydım, güllerin göçündeydim

Ey yâr, ben seni sevdiğimi söylediğimde
Beyzalı yağmurlar yağıyordu şehrine
Sükûta kesilmiştin, ağlamıştın
Yağmurlar karışmıştı mavi gözlerine
Sükûta durmuştun, durgunlaşmıştın
Mutluluğunu sükûtunda anlamış

Celalettin KURT

Mevsimler Dergisi 3. Sayısından
Dergiyi Ücretsiz Okumak İçin:
www.mevsimler.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder