04 Şubat 2016

Kadın ve Erkek Üzerine (Bakın ne demişler?)


Kadınların kahkahalarla gülerlerken, erkeklerin hayal kırıklığı içinde şaşkın ve belki de kızgın olduklarını görebiliyorum. Aman sakın kızmayın olur mu, bu sözler mübalağa sanatına örnek olabilir ancak.

Peki o zaman hemen ters görüşlere de yer verelim. 'Kadınlar erkeklere zevk vermez, keder verir, dert verir, hüzün verir' demiş Fransız Nobel ödüllü yazar Anatol France.

Romantizmin temsilcisi İngiliz şair Bayron'da ondan daha aşağı kalmamış. 'Kadınlarda en feci olan şey ne onlarla, ne onlarsız yaşanabilmesidir.' demiş.

Alman şairi Heine ise kadınlara karşı daha gaddar . Şöyle diyor; 'Kadınların bizi mutlu etmek için bir tek yolları vardır ama mutsuz etmek için otuz bin türlü yol bilirler.'



Rus yazar Tolstoy'da kadınlardan şikayet edenler arasında. 'Erkeklerin bütün çektikleri kadınlar yüzündendir' diyor Tolstoy.

En tatlı kadın bile acıdır demiş Nıetzsche Alman filozof.

Ve yine karşıt görüşler ; Oscar Wilde'ın çok anlamlı bir sözü; Erkekler anneliğin ne olduğunu bilmezler' diyor.

Cicero erkeklere dair bir benzetmede bulunmuş. Erkekler şaraba benzer. Geçen yıllar kötülerini ekşitir, iyilerini olgunlaştırır.'

Bakın İngiliz yazar Marie Corelli ne demiş;' Hiç evlenmedim çünkü gerek yoktu. Evimde bir kocanın yerini tutacak üç tane hayvan besliyorum. Her sabah hırlayan bir köpeğim, bütün gün küfür eden bir papağanım ve geceleri geç gelen bir kedim var.'

Alfred de Musset; 'Havayı geldiği gibi, rüzgârı estiği gibi, kadını olduğu gibi kabul edin.' diyor.

Eh artık dayanamıyorum benimde bir şey söylemem şart oldu. Bilinç altıma sorup hemen ilk aklıma doğanı yazıyorum, Erkek kadının, kadın ise erkeğin kafesidir. İkisi de bu kafese güle oynaya girerler. Ta ki kafesin kilitli olduğunu fark edinceye kadar....'

Biraz gülümsetip biraz da düşündürebildiysem sizleri ne mutlu bana...

Nazan SAATÇİ / U.S.D.

Mevsimler Dergisi Ocak-Şubat Sayısından alınmıştır.
www.mevsimler.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder