09 Eylül 2019

Ekmek Makinesi Tamiratı



Günümüzde sağlıklı yaşam adına tüketilebilecek gıda neredeyse kalmadı. Her şey paket fabrikasyon ürünler. Bu işin üstüne gidip sağlıklı besleneceğim deyip domatesi biberi kendim ekip yiyeceğim deseniz bile onların da genetiğiyle oynamışlar. Doğal ürünün bile doğalı yok. Yine de sağlıklı beslenmek isteyen insanlar bir mücadele veriyor. Misal ekmek. 40 türlü katkı maddesi var. Biz de evde doğalını yapalım dedik ve bir ekmek makinesi almaya karar verdik. Bin liradan başlıyor ve ortalama iki bin liraya kadar ekmek makineleri var. Alternatif olarak letgo’ya baktım ve güzel bir ekmek makinesi buldum. Yeni gibi tertemiz ama çok eskiden alınmış. Aldım birkaç defa kullandım hevesim kaçtı uğraşamadım diyor. Piyasa değeri 2000 lira. 300 liraya satıyor. Velhasıl aldık. Akşam içine unu, suyu, mayayı koyuyorsun. Programı hazırlıyorsun. Makine karıştırıyor, mayalıyor, kabartıyor, pişiriyor, sabaha sana ekmeği hazır ediyor. Temennimiz o yöndeydi yani. Sabah bir baktık ki ekmek kazanın dibinde pişmiş ama kabarmamış kaskatı duruyor. Mayamız eski ondandır herhalde dedik ve ikinci gün taze maya ile deneme yaptık. Bu sefer ne pişmiş ne hamur olmuş. Unu, mayası ayrı duruyor.


İçini boşaltıp boş çalıştırmayı denedim. Tık yok. Hamur karıştıracağı dönmüyor. Servise mi vermek lazım. O iş yaş. Kendisi kadar da para ister. Hemen kolları sıvayıp söktüm içini. Kartta motorda bir şey yok. Kara kara düşünürken bir de alt tarafı açayım dedim. Baktım ki hamur karıştıracağını motora bağlayan kayış paramparça olmuş. Hemen internete baktım ve orijinal kayışını buldum. Değeri 45 TL. Sipariş ettim 3 gün sonra geldi. Taktım ve çalıştı. Eğer makinenin içini açıp bakmasaydım ya kullanamayacaktık ya da servise bir sürü para verecektik. Ekmek makinesi tamiratı bize ucuza maloldu anlayacağınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder