09 Eylül 2019

Filmlerdeki Ses Kayması


 

Film hobisi olan biri olduğum için hemen hemen her gün bir film izliyorum. Elimde de iyi bir film arşivi var. İzlemekten sıkılmayacağınız seçilmiş filmler.

Bir gün yine oturdum film başına. İzlemeye başladım ama bir tuhaflık var filmde. Ses ile görüntü birbirini tutmuyor. Kurcalamaya başladım. Ayarlar ses ayarları falan. Bir türlü olmadı. Ses ve dil ayarlarından orijinal sesi açtım. Orada düzgün. Demek ki Türkçe seslendirme menüsünde kaydırma yapmışlar.


Ne yaptıysam olmadı. Vazgeçtim o filmi izlemekten. Yine bir gün film izlerken sevdiğim bir filmde aynı şeye rastladım. Filmde ses kayması vardı. Bu sefer çözüm bulmaya kararlıydım. Çünkü serisi olan güzel bir filmdi. İzlemem gerekiyordu. En sonunda videoyu programla düzenlemeye karar verdim. İnternetten video düzenleme programı aramaya başladım. Birkaç video düzenleme programı indirip kurmaya çalışırken bir taraftan da araştırmaya devam ediyordum.

Araştırırken karşıma çıkan bilgi ile aslında bu işi düzeltmenin ne kadar basit olduğunu öğrendim. Tek mesele bir video oynatıcı programıydı. Çoğunuz bilirsiniz. VLC ismindeki video oynatıcı program. Filmi bu kodek programıyla izlediğinizde film açıldıktan sonra “K” tuşuna bastığınızda sesi ileriye alıyor. Yetmediyse biraz daha ileri alıyorsunuz. Ses ve görüntüyü denk getirene kadar ileri alabilirsiniz. Sesi geriye almak için de bir tuş var tabi ama hangisi olduğunu unuttum. Velhasıl bu işi VLC programı ile rahatça çözebilirsiniz. İyi seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder