10 Eylül 2019

Şeker Ölçüm Cihazları Doğru Ölçüyor mu?



Yaklaşık bir yıldır şeker hastalığı başlangıç seviyesinde şeker ilacı kullanıyorum. Şeker ortalaması 180 çıktı. Şekerde normal değerler 120 civarıdır. 200’ün üstü artık şeker hastalığı demektir ve şeker tedavisine başlanması gerek.


Şeker hastalarının en hassasiyet göstermesi gereken mesele şekeri kontrol altına almasıdır. Yediğine içtiğine dikkat edecek ve değerleri sürekli takip edecek. Bunun için de günlük olarak kan şekeri değerlerinin ölçülmesi ve takip edilmesi gerekiyor. Bu noktada evde ölçüm yapılan şeker ölçüm cihazları devreye giriyor. Benim gibi tecrübesiz olalar devletin verdiği ya da herhangi bir cihazla ölçüm yapıyorlar. Ben de Bir yıl kadar call-on plus şeker ölçüm cihazı kullandım. Biraz da acılı bir iş olduğu için tek sefer kullanıp koyuyordum. Bir gün yine ölçüm yaptım. Maksat günlük kontrol. Yani şekerim yüksek falan değildi. 350 çıktı. Şok oldum. Bu rakamda insan komaya girer herhalde. Bu işte bi yanlışlık var deyip hemen bir daha ölçtüm. 120 çıktı. İşte o zaman içime bir kurt düştü. Bir daha ölçtüm. 230 çıktı. Vay be dedim. Acaba her zaman mı böyle yanlış ölçüyordu bu. Birkaç gün denemeye karar verdim. Her gün ölçüm yaptığımda farklı rakamlar çıkıyordu. Meğer ben aylarca hatta yıllarca yanlış ölçüm yapıyormuşum. İnternette bir araştırmaya koyuldum. Öğrendim ki piyasadaki cihazların çoğu böyle yanlış ölçüyormuş. Anlaşılır gibi değil. Şeker hastalığı ülkemizde ciddi bir sorun. Bu insanlar neyle ölçüm yapıyorlar? İnsan hayatı bu kadar ucuz mu?

Hemen hastaneye gidip üç aylık şeker değerlerine baktırdım ve ciddi bir araştırmaya koyuldum. Doktorlar dahil olmak üzere birçok kişiden aldığım tavsiyeler sonucu piyasadaki şeker ölçüm cihazları arasında en sağlıklı ölçüm yapan cihazın accu-chek olduğunu öğrendim ve medikalden siparişimi verdim. Henüz elime ulaşmadı ama gelince anlayacağız bakalım. Sağlıklı günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder